Στα μέσα Νοεμβρίου θα μπούνε μπροστά τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου «Μακεδονία» από τη Fraport, ενώ ήδη γίνονται πρόδρομες εργασίες για το κυριότερο τμήμα της επένδυσης των περίπου 95 εκατ. ευρώ, που αφορά στην επέκταση του τερματικού σταθμού με την προσθήκη 31.380 τετραγωνικών μέτρων.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Fraport προς τη Voria.gr, οι έως τώρα πρόδρομες εργασίες αφορούν γεωτρήσεις και μετρήσεις στην έκταση που θα κατασκευαστεί η επέκταση του terminal, έργο που μαζί με τα συνοδά και, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 48 μηνών, δηλαδή προς τα τέλη του 2021 και όχι το 2020 όπως ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις, αν και η εταιρεία δηλώνει ότι θα καταβάλλει προσπάθειες για ταχύτερη εκτέλεση.

Σημειώνεται ότι στο επενδυτικό project για το «Μακεδονία» περιλαμβάνεται και εσωτερική διαμόρφωση του terminal για την εξυπηρέτηση επιβατών και αποσκευών, επίσης του εμπορικού τμήματος (καταστήματα), νέου πυροσβεστικού σταθμού και νέων οδικών προσβάσεων.

Στην κριτική που έχει δεχθεί η Fraport για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία», κατάσταση που καυτηρίασε γενικότερα για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Σπίρτζης, απαντά ότι στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης έχουν γίνει 1.476 εργασίες, από τις 11 Απριλίου μέχρι τις 21 Σεπτεμβρίου 2017. Οι εργασίες ήταν διορθωτικές, προληπτικές και βελτιωτικές και αφορούν το φωτισμό και τη φωτοσήμανση του διαδρόμου προσαπογειώσεων, της έκτασης στάθμευσης των αεροσκαφών, τη διαχείριση των αποσκευών, τον κλιματισμό του τερματικού κ.αλ.

Ωστόσο το κλίμα σχετικά με τη διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων που ανέλαβε η Fraport έχει βαρύνει, αφενός από την ανακοίνωση ότι η Εταιρεία, στο πλαίσιο των προβλεπομένων από τη σύμβαση παραχώρησης, θα διεκδικήσει από το ελληνικό δημόσιο ποσό περίπου 70 εκατ. ευρώ και, αφετέρου, από την αντίδρασή της στο έργο αναβάθμισης του τμήματος στο οποίο συναντώνται οι δύο διάδρομοι προσαπογειώσεων του «Μακεδονία», επειδή θα υπάρχουν επιπτώσεις στην κίνηση.

Σε ό,τι αφορά στο έργο ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10/28, στέλεχος της Fraport υποστήριξε στη Voria.gr, ότι η εταιρεία δεν έχει αντίρρηση στην κατασκευή του παραπάνω τμήματος αρκεί να μην επηρεαστεί το capacity του αεροδρομίου ή, έστω η επίπτωση για το τετράμηνο των εργασιών, να είναι η κατά το δυνατόν μικρότερη. Για την αντιμετώπιση του θέματος φροντίζει το υπουργείο Υποδομών, όπως τόνισε στέλεχος της εταιρείας.

Όσον αφορά τα σχεδόν 70 εκατομμύρια που η Fraport διεκδικεί  από το ελληνικό δημόσιο, γιατί άλλη ήταν η κατάσταση των αεροδρομίων πριν δυόμισι χρόνια, όταν είχαν αξιολογηθεί και, άλλη όταν τα παρέλαβε, το θέμα, θα επιλυθεί από τριμερή επιτροπή στην οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι των δύο πλευρών και ανεξάρτητος εκτιμητής.

 

 

 

Πηγή: http://www.voria.gr/article/aerodromio-makedonia-sta-mesa-noemvriou-xekinoun-ta-erga-epektasis