Την συνύπαρξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό με τα συμβατικά αυτοκίνητα με οδηγό θα επιχειρήσει να προσομοιώσει πλήθος ερευνητών από την Ε.Ε., στο πλαίσιο του έργου InfraMix (inframix.eu), με σκοπό να διακρίνει τις συνέπειες στην κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και τις απαιτήσεις για υποδομές στους δρόμους. Το έργο ξεκινά άμεσα και θα διαρκέσει τρία χρόνια, με προϋπολογισμό περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Μέχρι σήμερα, σχεδόν όλες οι πρωτοβουλίες αυτοματοποιημένης οδήγησης διεθνώς έχουν επικεντρωθεί στα οχήματα και στους οδηγούς, παραμελώντας τις συνέπειες στην κυκλοφοριακή ροή και τον ρόλο της οδικής υποδομής.

 

 

 

Ο κύριος στόχος του INFRAMIX είναι να σχεδιάσει, να αναβαθμίσει, να προσαρμόσει και να δοκιμάσει μέσω συγκεκριμένων σεναρίων (σε προσομοίωση και σε πραγματικές συνθήκες) τόσο τα φυσικά, όσο και τα ψηφιακά στοιχεία της αναγκαίας οδικής υποδομής, προκειμένου να καταστεί δυνατή η συνύπαρξη των αυτοματοποιημένων και των συμβατικών οχημάτων.

 

Στο έργο συμμετέχουν 11 ευρωπαϊκές εταιρείες και ιδρύματα, μεταξύ των οποίων το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ και το Πολυτεχνείο Κρήτης. Συντονιστής του έργου είναι το AustriaTech (Gesellschaft des Bundes fur Technologiepolitische Massnahmen GmbH).

  • Το ΕΠΙΣΕΥ έχει τον ρόλο του τεχνικού συντονιστή και του διαχειριστή καινοτομίας του έργου. Ακόμη, είναι υπεύθυνο να αξιολογήσει τα αποτελέσματα του InfraMix, όσον αφορά την οδική ασφάλεια και την αποδοχή των υπηρεσιών από τους χρήστες.
  • Μία από τις ερευνητικές ομάδες του ΕΠΙΣΕΥ, η I-SENSE, δραστηριοποιείται στους τομείς των ευφυών συστημάτων μεταφοράς, του εικονικού περιβάλλοντος, της υποστηρικτικής τεχνολογίας, καθώς και των ευφυών ενσωματωμένων συστημάτων και επικοινωνίας.
  • Γνωρίστε καλύτερα την i-Sense από το κανάλι της στο YouTube.


Δείτε ένα βίντεο σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα της μετακίνησης με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.

  • Τρία σενάρια θα εξεταστούν με ιδιαίτερη προσοχή, αυτό της δυναμικής απόδοσης λωρίδας κυκλοφορίας, της συμπεριφοράς σε «ζώνες οδοποιίας» όπου γίνονται έργα στους δρόμους και τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Στόχος του InfraMix είναι μία συνεχής, προβλέψιμη, ασφαλής και αποδοτική ροή κυκλοφορίας. Η «υβριδική» οδική υποδομή θα πρέπει να είναι ικανή να χειριστεί τη μεταβατική περίοδο και να αποτελέσει τη βάση για τα μελλοντικά, πλήρως αυτοματοποιημένα, συστήματα μεταφορών.

Δοκιμές σε Αυστρία και Ισπανία

Έπειτα από μία σειρά εκτεταμένων προσομοιώσεων, τα αποτελέσματα του INFRAMIX θα αξιολογηθούν σε τμήματα προηγμένων αυτοκινητοδρόμων στην Αυστρία και την Ισπανία.

Το έργο αφορά κυρίως αυτοκινητοδρόμους, εντούτοις τα βασικά αποτελέσματά του θα είναι δυνατό να μεταφερθούν και στους δρόμους των πόλεων.

  • Συνεργάτες στο InfraMix: Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), ΕΜΠ, Ελλάδα, Autobahnen- und Schnellstrassen-Finanzierungs- Aktiengesellschaft, Αυστρία, Fraunhofer Gesellschaft zur Foerderung der Angewandten Forschung E.V., Γερμανία, Siemens Aktiengesellschaft Oesterreich, Αυστρία, Kompetenzzentrum – Das Virtuelle Fahrzeug, Forschungsgesellschaft mbH, Αυστρία, Πολυτεχνείο Κρήτης, Ελλάδα, Abertis Autopistas España, S.A., Ισπανία, Enide Solutions .S.L., Ισπανία, TOMTOM Development Germany GmbH, Γερμανία, Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft, Γερμανία

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, tech.in.gr