Tα πάντα για τη Fieldscale, την εταιρεία δημιουργίας τεχνολογικών εφαρμογών από τη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Εμπευστές της ήταν ο Γιώργος Μπόντζιος και ο Γιώργος Μπουζιανάς, οι οποίοι το 2012 έκαναν ακόμη το διδακτορικό τους στην προσομοίωση. Η συγκεκριμένη ειδίκευσή τους στην προσομοίωση, τους έδωσε τη δυνατότητα να επιλύσουν πολύπλοκες μαθηματικές εξισώσεις, για να περιγράψουν τη λειτουργία ενός προϊόντος, και να προβλέψουν τη συμπεριφορά του πριν αυτό κατασκευαστεί.

Η ίδρυση και η πρώτη μεγάλη συμφωνία

Η εταιρεία ξεκίνησε να χτίζεται επίσημα το 2014, με έδρα της ένα μικρό δωμάτιο της πόλης. Μάλιστα, περιγράφοντας την έναρξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας του, ο Γιώργος Μπόντζιος, έχει πει ότι η αρχή έγινε από εκείνον και το συνεταίρο του, Γιώργο Μπουζιανά, σε ένα χώρο, «μικρότερο από γκαράζ».

Το πρώτο προϊόν που δημιούργησαν και έφεραν στην αγορά οι δύο επιστήμονες, ήταν ένας επιλύτης, ο οποίος χρησιμοποιούσε τεχνολογία τελευταίας γενιάς, με σκοπό να επιταχύνει την ταχύτητα προσομοίωσης για τον χρήστη. Στο πλαίσιο της δραστηριότητάς τους, η πρώτη συνεργασία υπεγράφη με μία από τις σημαντικότερες επιχειρήσεις του κόσμου, στον τομέα της προσομοίωσης, την Altair. Με αυτό τον τρόπο άνοιγε η δίοδος πρόσβασης της Fieldscale, σε 5.000 πελάτες της Altair.

Η Fieldscale αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή ένα ακόμα παράδειγμα της καινοτόμας στρατηγικής που εφαρμόζουν αρκετές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, που, μέσω της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, μπορεί να εξελιχθεί σε καινοτομικό επίκεντρο της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.

 

 

O στόχος ενός εργαλείου απλού στη χρήση

Στόχος της εταιρείας ήταν να μετατρέψει το εργαλείο της προσομοίωσης, σε ένα προϊόν, για όλους τους μηχανικούς που ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες. Αναλύοντας κανείς με ακρίβεια τον όρο «προσομοίωση», θα μπορούσε να πει ότι επί της ουσίας προβλέπει τη συμπεριφορά ενός προϊόντος, πριν αυτό κατασκευαστεί. Έτσι, εάν κάποιος θελήσει να αναλύσει τη συμπεριφορά ενός οχήματος της Formula 1, μπορεί να το κάνει μέσω της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει η Fieldscale. Χαρακτηριστικό της σημασίας που έχει η προσομοίωση για την παγκόσμια βιομηχανία είναι το γεγονός ότι βρίσκει εφαρμογή στην αεροναυπηγική, στην κατασκευή κινητών τηλεφώνων, κινητήρων και άλλων βιομηχανικών προΪόντων.

Κατά την κατασκευή ενός προϊόντος από μία βιομηχανία, για να μπορέσει η ίδια, να το θέσει σε δοκιμή, έχει τη δυνατότητα είτε να το κατασκευάσει και στη συνέχεια να το δοκιμάσει στο εργαστήριο – διαδικασία κοστοβόρα και χρονοβόρα ταυτόχρονα -, είτε να το δοκιμάσει στην οθόνη ενός υπολογιστή. Η δεύτερη διαδικασία ήταν αυτή που εξασφάλισε η καινοτομία της Fieldscale.

Ηεν λόγω επιχείρηση, λειτουργώντας στο χρονικό περιβάλλον, της δεύτερης πλέον δεκαετίας του 21ου αιώνα, στόχευε εξ αρχής να βγάλει από το εργαστήριο και την παραδοσιακή παραγωγική διαδικασία, όσους ασχολούνται με τη δημιουργία προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Απώτερος σκοπός της ήταν να μειώσει το χρόνο και το κόστος παραγωγής, εκμεταλλευόμενη την προσομοίωση.

Ο στόχος και η εφαρμογή για την κατασκευή οθονών αφής

Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και το simulation app (εφαρμογή προσομοίωσης) που δημιούργησε η Fieldscale και αποτελεί σημείο αναφοράς στην μέχρι σήμερα πορεία της. Η εφαρμογή αυτή με την ονομασία, Sense, στράφηκε προς την αγορά της βιομηχανίας που δημιουργεί οθόνες αφής. Είναι ένας επιλύτης, ο οποίος απλουστεύει την πολύπλοκλη διαδικασία της προσομοίωσης, μεταφέροντάς τη δοκιμή ενός νέου προϊόντος από την πρακτική εφαρμογή στο εργαστήριο, στην οθόνη του υπολογιστή. Η πρώτη παρουσίαση του συγκεκριμένου προϊόντος πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2016 στο Σαν Φρανσίσκο, τυγχάνοντας σημαντικής αποδοχής. Μία από τις εταιρείες που τη δοκίμασαν ήταν η Motorola. Ταυτόχρονα, οι Μπόντζιος και Μπουζιανάς, δέχτηκαν αρκετές παρεμβάσεις από την παγκόσμιου βεληνεκούς αμερικανική εταιρεία, με προτάσεις για την προσθήκη επιπλέον χαρακτηριστικών, τα οποία θεωρούσαν χρήσιμα τα στελέχη της για να προσαρμοστούν στις δικές τους ανάγκες. Oι τροποποιήσεις αυτές, ήταν το πρώτο πράγμα, το οποίο έθεσαν σε εφαρμογή κατά την επιστροφή τους στη Θεσσαλονίκη: να εξελίξουν το ήδη υπάρχον λογισμικό που είχαν ήδη δημιουργήσει.

Λίγο αργότερα οι δημιουργοί του Sense, έκλεισαν συμφωνία με μία από τις σημαντικότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις οθόνες αφής, την αμερικανική Microchip, με έδρα την Αριζόνα των ΗΠΑ.

H φιλοσοφία των προγραμμάτων της Fieldscale

Ερμηνεύοντας τη λειτουργία της Fieldscale, θα μπορούσε κανείς να πει ότι μέσω των προγραμμάτων που δημιουργεί η εταιρεία της Θεσσαλονίκης, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να εισάγει στην πλατφόρμα της, το σχέδιο του προϊόντος του, και να λάβει άμεσα την απάντηση, για το εάν και κατά πόσο αυτό που δημιουργεί, μπορεί να έχει πρακτική εφαρμογή και πέρα από την επιφάνεια εργασίας ενός υπολογιστή. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα ψηφιακό αντίγραφο του προϊόντος του, ελέγχοντας την αποδοτικότητά του και πραγματοποιώντας ταυτόχρονα τροποποιήσεις, όπου κρίνεται απαραίτητο.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για graphics software

 

 

Η επιχειρηματική στρατηγική Huble yet Aggressive

Σε επίπεδο επιχειρηματικής στρατηγικής, η Fieldscale βασίστηκε στο μοντέλο «Ηumble yet Aggressive» (ακόμα ταπεινός, αλλά επιθετικός), με επιδίωξη να κερδίσει στα πρώτα της βήματα, την εμπιστοσύνη μελλοντικών πελατών. Οι ιδρυτές της με βάση αυτό το σκεπτικό, αντιλήφθηκαν από νωρίς, – όπως ο CEO της εταιρείας, Γιώργος Μπόντζιος, είχε παραδεχτεί σε παλαιότερη παρουσία του -, ότι μία startup, έπρεπε να είναι μεν ταπεινή δεδομένου ότι βρίσκεται στα επιχειρηματικά σπάργανα, αρκούντως όμως επιθετική στη στρατηγική της, για να είναι σε θέση να κερδίσει τους πρώτους της πελάτες. Οι πελάτες αυτοί θα λειτουργούσαν σταδιακά ως βάση εμπιστοσύνης, για εκείνους που θα ακολουθούσαν.

Οι επενδυτές

Επενδυτικά η Fieldscale έχει δεχτεί 1 εκατ. ευρώ μέσω εξωτερικών επενδυτών επενδύσεις από τα Openfund, PJ Tech Catalyst καθώς και ιδιωτικά κεφάλαια. Σημειώνεται επίσης, ότι το Σεπτέμβριο του 2017 η Εθνική μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της Fieldscale στο πλαίσιο του προγράμματος «NBG Business Seeds» για την ενίσχυση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας.

Xαρακτηριστικό της αναγνωρισιμότητας που έχει εγείρει η τεχνολογική επιχείρηση εκ Θεσσαλονίκης, είναι το γεγονός ότι τον περασμένο Απρίλιο ανακοίνωσε το διορισμό του Mark Reiten, αντιπροέδρου της Microchip, και μίας εκ των αμερικανικών εταιρειών – συνεργατών της, ως σύμβουλό της.

 

 

 

 

 

 

Πηγή: http://www.voria.gr/article/i-eteria-tis-thessalonikis-pou-kentrise-to-endiaferon-tis-motorolla