Μεγεθύνεται το πρόβλημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την στάση που κρατούν οι τελωνειακοί υπάλληλοι να μην δουλεύουν νυκτερινά και υπερωρίες με αποτέλεσμα καθυστερήσεις και ακυρώσεις εμπορικών δρομολογίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης μέχρι χθες το πρωί καταγράφηκαν (από τις 16/09) εφτά συνολικά ακυρώσεις δρομολογίων που επιλέγουν πλέον άλλα λιμάνια για τις εμπορικές τους συναλλαγές.

Παράλληλα υπάρχουν 75 περιπτώσεις πλοίων που ξεφόρτωσαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με καθυστερήσεις που ξεκινούν τις 40 ώρες και φτάνουν ακόμα και τις 175 ώρες, δηλαδή από 2 έως και 7 ημέρες. Αυτή τη στιγμή στο αγκυροβόλιο βρίσκονται τρία πλοία ενώ στο Σ.ΕΜΠΟ άλλα δύο με καθυστερήσεις που φτάνουν ακόμα και τις 121 ώρες.

«Η φήμη του λιμανιού καταστρέφεται» τόνισε ο πρόεδρος των πρακτόρων, Βασίλης Καμπάκης ο οποίος ενημέρωσε πως η οικονομική επιβάρυνση που έχουν οι ναυτιλιακές εταιρίες θα έχει ως αποτέλεσμα να κόψουν τα πλοία τους προς τον ΟΛΘ ή να βάλουν έναν επίναυλο για τις καθυστερήσεις που θα μετακυλιστεί στον έμπορο και τον καταναλωτή.

 

 

 

Υπολογίζεται ότι αν ένα πλοίο ξεφορτώσει Καβάλα αντί για Θεσσαλονίκη, το κόστος για την μεταφορά οδικώς επιβαρύνεται με περίπου 600 ευρώ για κάθε κοντέινερ, αν ξεφορτώσει Πειραιά με 1000 ευρώ ενώ αν πάει Τουρκία τότε η επιβάρυνση διπλασιάζεται.

Σύμφωνα με τους ναυτικούς πράκτορες υπάρχει ήδη τεράστιο πρόβλημα με τα εποχιακά ήδη για τα Χριστούγεννα ενώ εκτιμούν ότι θα υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά.

Υπενθυμίζεται πως οι τελωνειακοί υπάλληλοι δεν δουλεύουν νυκτερινά και υπερωρίες αντιδρώντας στη νομοθεσία περί λαθρεμπορίου και ποινικών ευθυνών για τους παραβάτες τελωνειακούς.

 

 

 

Πηγή: www.thessnews.gr/article/59858/feygoun-ploia-apo-to-limani-tis-thessalonikis-–-terastio-problima-me-ta-epochiaka-idi