Η ευρύτερη περιοχή της Ναυαρίνου και ειδικά ο πεζόδρομος της Δ. Γούναρη είναι μια κατ’ εξοχήν «φοιτητοπεριοχή» της Θεσσαλονίκης με τις τοπικές επιχειρήσεις να είναι εδώ και χρόνια προσαρμοσμένες στα βαλάντια αλλά και στις διατροφικές προτιμήσεις των νέων που ζουν τα φοιτητικά τους χρόνια στην πόλη.

Ως εκ τούτου, τα μαγαζιά που πρόσφεραν έτοιμο φαγητό για τους περαστικούς φοιτητές και νέους, είχαν στον τιμοκατάλογο τους φαγητό με… αρκετά λιπαρά που θέλουν συνήθως να καταναλώνουν οι ξενύχτηδες, αλλά και όσοι περνούν από εκεί κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Όλα αυτά γίνονταν μέχρι πριν από μια πενταετία, όταν δύο φίλοι και συνέταιροι, ο Κρητικός Φάνης Φραγκουδάκης και ο Θεσσαλονικιός Στέλιος Λουψάτης αποφασίζουν να φέρουν μια πιο υγιεινή πρόταση στην «καρδιά» του junk food της πόλης. Το «Κρητικό Περβόλι», μια επιχείρηση που προσέφερε χυμούς και σαλάτες στην τουριστική πόλη των Χανίων, αποκτά «αδερφάκι» στην μεγαλύτερη φοιτητούπολη της χώρας. Ελπίδα και στοίχημα των δύο νέων επιχειρηματιών ότι ο μέσος 20χρονος φοιτητής της Θεσσαλονίκης θα αφήσει τον φραπέ για έναν φρεσκοστυμμένο χυμό και την κρέπα για μια δροσερή σαλάτα.

 

 

 

 

 

Από το 2012 μέχρι σήμερα το στοίχημα φαίνεται πως κερδήθηκε. Η «Χανιώτικη σαλάτα», η σαλάτα με κοτόπουλο και οι δροσεροί χυμοί κέντρισαν αρχικά το ενδιαφέρον των χιλιάδων φοιτητών που περνούν από το κατάστημα στον πεζόδρομο της Δ.Γούναρη και στην συνέχεια κατακτούν τους ουρανίσκους τους.

«Η Ναυαρίνου είναι ένα σημείο που ο πελάτης μεν θα επιλέξει να φάει, αλλά ωστόσο δεν θα βρει την καλύτερη ποιότητα. Όταν ανοίξαμε το κατάστημα με τις πράσινες σαλάτες, φρουτοσαλάτες και φυσικού χυμούς, καθίσαμε έξω και βλέπαμε τις αντιδράσεις των περαστικών για το πως τους φαίνεται το μαγαζί», ανέφερε ο Φάνης Φραγκουδάκης στη ThessNews, υπογραμμίζοντας πως μία φράση ενός περαστικού που έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό του, είναι πως «το κατάστημα είναι σαν ένα λουλούδι σε μία κατεστραμμένη Γη».

Συνεχίζοντας ο κ. Φραγκουδάκης επισήμανε πως ήθελε αρκετή υπομονή ώστε η επιχείρηση να «ρολάρει» και να γίνει απόλυτα υγιής, ωστόσο η υποστήριξη των φοιτητών της Θεσσαλονίκης, έδωσε μία ώθηση στους επιχειρηματίες ώστε να συνεχίσουν την προσπάθεια τους. Το δυσκολότερο κομμάτι όμως σύμφωνα με τον Χανιώτη συν-ιδιοκτήτη, ήταν η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των νέων της πόλης.

«Οι φοιτητές ειδικά είχαν συνηθίσει στο έτοιμο, γρήγορο και τυποποιημένο φαγητό. Εμείς από την μεριά μας, τους δώσαμε μία νέα επιλογή, άκρως υγιεινή και πιστεύω ότι προσελκύστηκαν περισσότερο τα άτομα που ήθελαν από επιλογή να τραφούν υγιεινά», σημειώνει ο κ. Φραγκουλάκης.

 

 

 

 

 

Αλλαγή εποχής

Σε μία εποχή όπου τα μέσα ενημέρωσης και οι τεχνολογίες καλπάζουν, ο καταναλωτής έχει την επιλογή να ενημερωθεί σωστά και ολοκληρωμένα πριν αποφασίσει να βάλει τροφή στο στόμα του.

Το παραπάνω, είναι αρκετά θετικό σύμφωνα με τον Φάνη Φραγκουδάκη, καθώς «οι καταναλωτές γνωρίζουν τα θρεπτικά συστατικά του πορτοκαλιού, ή του ακτινιδίου, ή του μήλου», προσθέτει.

«Εμείς ως επιχείρηση είχαμε σκοπό να έχουμε δυνατή ποσότητα, ποιότητα και τιμή ταυτόχρονα, ωστόσο η ποσότητα είναι που μας κάνει βγάζουμε το κέρδος», λέει χαρακτηριστικά ο νέος συν-ιδιοκτήτης του καταστήματος στη ThessNews.

Οι τιμές στο Κρητικό Περβόλι, η ποσότητα των προϊόντων και η ποιότητα τους, είναι τα δυνατά χαρτιά που προσελκύουν τους καταναλωτές, καθώς μία γεμάτη πράσινη σαλάτα ή μία φρουτοσαλάτα, κοστίζει μόλις 2,5 ευρώ, ενώ το μισό λίτρο φυσικού χυμού κοστίζει επίσης 2 ευρώ.

Η επιλογή του χαμηλού κόστους των προϊόντων σύμφωνα με τον κ. Φραγκουδάκη, είναι διότι οι συν-ιδιοκτήτες από τα Χανιά και την Θεσσαλονίκη, δεν ήθελαν απλά να κάνουν το… μπαμ, είναι διότι «θέλουμε να λειτουργεί το μαγαζί σύμφωνα με την σπιτική αρχική ιδέα που είχαμε γι’ αυτό.

 

Τα φρούτα έρχονται από όλη την Ελλάδα, εμείς από την μεριά μας θέλουμε να μπει στην καθημερινότητα των Ελλήνων και των Θεσσαλονικέων, χωρίς να έχει μεγάλο κόστος», αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

 

 

 

 

Προϊόντα ελληνικής γης

Πορτοκάλια, μήλα, ρόδια, ακτινίδια και άλλα πολλά φρούτα που προμηθεύεται το μοναδικό στο είδος του μαγαζί στην περιοχή της Ναυαρίνου και είναι όλα από την ελληνική Γη, εκτός του ανανά και της μπανάνας όπου είναι εισαγόμενα από χώρες της Λατινικής Αμερικής.

«Τα προϊόντα που υπάρχουν εντός του καταστήματος και δίνονται στους πελάτες, παράγονται στην ελληνική Γη. Ρόδια από το Κιλκίς ή την Παραμυθιά, πορτοκάλια  από τα Χανιά για παράδειγμα. Μόνο ο ανανάς είναι από την Λατινική Αμερική και η μπανάνα από το Εκουαδόρ, καθώς δεν υπάρχει ο σωστός έλεγχος στην χώρα», σημειώνει ο Φάνης Φραγκουδάκης.

Αυστηρή επιλογή των πελατών στα τρόφιμα

Μπορεί το 2018 να πλησιάζει, ωστόσο η κρίση στη χώρα και τις επιχειρήσεις καλά κρατεί και κυρίως στους νεότερους ανθρώπους. Όμως η επιλογή που θα αποφασίσουν όσοι δεν διαθέτουν αρκετά χρήματα και μπορούν να αγοράσουν προϊόντα με χαμηλές τιμές, οφείλουν να είναι αυστηροί και να προσέξουν στην ποιότητα των τροφίμων.

«Τώρα που υπάρχει οικονομική δυσκολία, ο πελάτης πρέπει να επιλέξει σωστά το τι τρώει. Αν έχει δύο ευρώ, οφείλει να σκέφτεται σωστά το τι πρέπει να φάει, το κριτήριο δεν είναι να γεμίσουμε το στομάχι μας με ποσότητα, αλλά με ποιότητα», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκουδάκης.

Τα προϊόντα

Μερικές από τις φρέσκες πράσινες σαλάτες που αγαπήθηκαν από τον νέο κόσμο της πόλης, ήταν η «Χανιώτικη Σαλάτα», οι «Τέσσερις Εποχές», η Κοτοσαλάτα, η «Πανδαισία», η Εξωτική, και η ομώνυμη με την επιχείρηση «Κρητικό Περβόλι». Μερικές από τις φρουτοσαλάτες που μπορείτε να η φρουτοσαλάτα με φρεσκοκομμένα φρούτα εποχής, η φρουτοσαλάτα με φρεσκοκομμένα φρούτα εποχής μέλι και μούσλι, η  φρουτοσαλάτα με φρεσκοκομμένα φρούτα εποχής με στραγγιστό γιαούρτι μέλι και μούσλι. Τέλος μεγάλη είναι η ποικιλία σε φρέσκους χυμούς. Ρόδι, μήλο ροδάκινο και ακτινίδιο πορτοκάλι καρότο, είναι μερικοί από αυτους που μπορεί να επιλέξει κάποιος από το κατάστημα. Πορτοκάλι ρόδι, Φράουλα ανανάς πορτοκάλι, μήλο μπανάνα φράουλα και άλλοι πολλοί, συμπληρώνουν την υγιεινή «βόμβα» που μπορούν να απολαύσουν όσοι διαβούν το κατώφλι του «Κρητικού Περιβολιού».

 

 

 

 

 

 

Πηγή: http://www.thessnews.gr/article/54430/i-salata-gia-tin-opoia-kanoun%E2%80%A6-oura-oi-foitites-sti-thessaloniki-fotovideo