Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται σε επιστημονικό συνέδριο με αντικείμενο την οδική ασφάλεια μία πρότυπη και ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αξιολόγηση, την έρευνα της συμπεριφοράς και την εκπαίδευση οδηγών όλων των κατηγοριών οχημάτων (επιβατικών, φορτηγών, λεωφορείων, ακόμα και μηχανημάτων έργου).

Με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού προσομοιωτών και άλλων λογισμικών είναι δυνατός ο ταυτόχρονος συσχετισμός της συμπεριφοράς οδηγών/χειριστών όλων των κατηγοριών οχημάτων και μηχανημάτων έργου (επιβατικών, φορτηγών/λεωφορείων ανυψωτικών, εκσκαφέων, προωθητών, φορτωτών, χωματουργικών φορτηγών, φορτηγών ορυχείων, γερανοφόρων).

Η συνολική αυτή προσέγγιση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε όσους ασχολούνται με θέματα ασφάλειας μετακινήσεων, κατασκευών και εξόρυξης, επειδή συχνά παρατηρείται το φαινόμενο ο ίδιος οδηγός μέσα σε μία ημέρα να αλλάζει διάφορους τύπους οχημάτων, όπως για παράδειγμα επιβατικό, φορτηγό, ανυψωτικό ή/και γερανοφόρο.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα της ταυτόχρονης χρήσης συστοιχιών προσομοιωτών (clusters) είναι η μεγιστοποίηση της μετάδοσης γνώσης, αφού δρώντας πολλαπλασιαστικά καθιστούν δυνατή την εκπαίδευση σε ομάδες των 2-3 ατόμων σε προσομοιωτές και άλλα διαδραστικά εργαλεία εκμάθησης, μεγιστοποιώντας τη μετάδοση γνώσης στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς σύμφωνα με τη βιβλιογραφία ότι μία ώρα σε προσομοιωτή, αντιστοιχεί σε τρεις ώρες εκπαίδευσης στο δρόμο ή το εργοτάξιο.

Πρόκειται για διεθνή συνεργασία κορυφαίων εταιρειών στο χώρο της προσομοίωσης, όπως της Γερμανικής Foerst GmbH και της Καναδικής SIMLOG Inc, σε συνδυασμό με την επιστημονική  υποστήριξη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, βασισμένη σε ιδέα και χρηματοδότηση της Smart Drive Ltd (www.smartdriveltd.com).

Το 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οδικής Ασφάλειας διεξάγεται σήμερα και αύριο στη Λάρισα (11-12 Οκτωβρίου) στο ξενοδοχείο Divani Palace και συνδιοργανώνεται από το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Αποτελεί συνέχεια των προηγούμενων Συνεδρίων Οδικής Ασφάλειας (Θεσσαλονίκη/1994, Βόλος/1998,2012, Πάτρα/2005, Αθήνα/2009, 2015), πρόκειται δε για την κορυφαία από τις δράσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων στο αντικείμενο της ασφάλειας των οδικών μεταφορών. Κύριοι στόχοι του συνεδρίου είναι η διερεύνηση και η αξιολόγηση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στη χώρα αλλά και των προσπαθειών και καινοτομιών που σχεδιάζονται και υλοποιούνται για την βελτίωση της ασφάλειας οδηγών, οχημάτων και πεζών στο ελληνικό οδικό δίκτυο.

Στο συνέδριο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την ανάλυση των στοιχείων οδικών ατυχημάτων, καθώς και μεθοδολογίες και σύγχρονες τεχνολογίες, σχετικές με την οδική ασφάλεια, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί ή πρόκειται ή προτείνεται να εφαρμοστούν στην Ελλάδα.

 

 

 

 

Πηγή: https://www.voria.gr/article/kinito-kentro-axiologisis-ke-ekpedefsis-odigon-ochimaton