Τον Σεπτέμβριο του 2018 θα είναι έτοιμη για να παραδοθεί στους πολίτες η υπόγεια διάβαση των σιδηροδρομικών γραμμών της οδού Αγ. Παρασκευής στη Μενεμένη.

Η προσβασιμότητα αλλά και η δημιουργία ενός χώρου ελκυστικού και φιλόξενου προς τους δημότες ήταν δύο από τους άξονες πάνω στους οποίους βασίστηκε ο σχεδιασμός της κάτω διάβασης.

Η μελέτη της κάτω διάβασης εγκρίθηκε το 2010 από τον Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ) Α.Ε., δημοπρατήθηκε το έτος 2014 και ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του 2016 από την ανάδοχο εταιρεία «ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ».

Ωστόσο, στην πορεία του έργου και με την έναρξη της συνεργασίας της ΤΥ του δήμου μας με την ΕΡΓΟΣΕ και τον ανάδοχο του έργου, διαπιστώθηκαν προβλήματα σε σχέση με την ασφάλεια και την προσβασιμότητα της νέας διάβασης. Σύμφωνα με τον δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης, για να αντιμετωπιστούν τα θέματα αυτά, κρίθηκε απαραίτητο να γίνουν βελτιωτικές τροποποιήσεις προκειμένου να:
– Ενισχύσουν κατά το δυνατό την οπτική επαφή των πεζών με τη γύρω περιοχή κατά τη διέλευσή τους από τη διάβαση,
– Να καταστήσουν την υπόγεια διάβαση προσβάσιμη σε όλους (ΑΜΕΑ, πεζούς, ποδηλάτες)
– Να προσελκύσουν και να παρατείνουν την παραμονή των δημοτών στην περιοχή με τη διαμόρφωση ελκυστικών υπαίθριων χώρων με καθιστικά και φυτεύσεις στα τμήματα εισόδου στη σήραγγα.

 

Έτσι, κατόπιν συνεργασίας μεταξύ στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, του Αναδόχου και της Τ.Υ. του Δήμου, οριστικοποιήθηκε η διαμόρφωση της περιοχής με μια σειρά από βελτιωτικές διατάξεις, που στοχεύουν στην αντιστάθμιση της αναμενόμενης υποβάθμισης της περιοχής που θα επιφέρει η κατασκευή και λειτουργία της υπόγειας διάβασης, αναφέρει ο δήμος.

 

 

 

Όπως φαίνεται στα σχέδια που παρουσίασε ο δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης:

– Στο βόρειο τμήμα και νότιο τμήμα της διάβασης, χωροθετούνται διαδρομές με σκάλες και ράμπες, με χώρους καθιστικών και εκτεταμένους χώρους φύτευσης.

– Ανατολικά της οδού Αγ. Παρασκευής και μεταξύ κύριων γραμμών και ενωτικής γραμμής (η γραμμή που ενώνει τον εμπορικό με τον επιβατικό σταθμό) θα κατασκευαστεί επιμήκης ράμπα παράλληλα με τις γραμμές, που θα εξασφαλίσει την πρόσβαση της γειτνιάζουσας περιοχής στη διάβαση, ενώ θα καταβληθεί προσπάθεια για εξεύρεση χώρου στάσης και ανάπαυσης με καθιστικά και φυτεύσεις.

 
– Ενσωματώνοντας τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού και προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές μικροκλιματικές συνθήκες, διασφαλίζοντας την καλή επισκεψιμότητα στην περιοχή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, προτάθηκε η χρήση υδατοπερατών υλικών στα δάπεδα και κατάλληλες φυτεύσεις που θα παρέχουν θερμική άνεση κατά τη θερινή περίοδο.

 
– Συνολικά στην περιοχή επέμβασης, δηλαδή στους υπαίθριους χώρους καθώς και στο εσωτερικό της σήραγγας, θα τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας LED βάσει φωτοτεχνικής μελέτης, που θα φωτίζουν ομοιόμορφα την περιοχή προς αποφυγή παραβατικών συμπεριφορών.

– Για την επίτευξη ευνοϊκών συνθηκών ακουστικής άνεσης, οι σιδηροδρομικές γραμμές θα απομονώνονται ηχητικά από την περιοχή επέμβασης με την κατασκευή διάφανων ηχοπετασμάτων, παράλληλλα με τις γραμμές, από μεταλλικό σκελετό και πολυκαρβονικά διάφανα φύλλα.

 

 

 

 

 

Πηγή: www.voria.gr/article/etsi-tha-ine-i-ipogia-diavasi-ton-grammon-trenou-stin-ag-paraskevi