Ο Στέλιος Παππάς βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας όχι για τα προβλήματα που καλείται να επιλύσει ως νέος πρόεδρος του πρώην «αμαρτωλού» ΟΑΣΘ, αλλά για τη συγγένεια του με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής. Υποστηρίζει πως η αντιπολίτευση αντιδρά επειδή «κάτι θα πρέπει να ξέρουν και να φοβούνται», παραθέτει τα σοβαρά προβλήματα που βρήκε στον Οργανισμό, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο τα ζητήματα να φτάσουν στη Δικαιοσύνη. Αναφορικά με την αμισθί απασχόληση του, μιλά για μια επιλογή «με ιδιαίτερο συμβολισμό προς κάθε κατεύθυνση» και απευθυνόμενος σε φωνές από τον ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι δεν πρέπει να «σπαταλάμε χρόνο για τα μικρά και ασήμαντα».

• Δηλώσατε πρόσφατα ότι η ιστορία του ΟΑΣΘ «απ’ ό,τι τουλάχιστον δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, δεν είναι από τις καλύτερες». Τι έχετε συμπεράνει πιο συγκεκριμένα από τις πρώτες μέρες της ενασχόλησής σας στον Οργανισμό;

Θα πρέπει από την αρχή να γίνει σαφές κάτι που στον δημόσιο διάλογο νομίζω ότι δεν είναι: το έργο του νέου Δ.Σ. του ΟΑΣΘ είναι να τον εκκαθαρίσει. Δηλαδή, να αποτυπώσει την «καθαρή θέση» του Οργανισμού, να διανείμει την καθαρή περιουσία του στους μετόχους και να μεταβιβάσει το συγκοινωνιακό έργο των αστικών λεωφορείων στον νέο δημόσιο φορέα που είναι ο ΑΣΥΘ.

Το Δ.Σ. λοιπόν του ΟΑΣΘ λειτουργεί ως εκκαθαριστής. Αυτό σημαίνει ότι ως εκκαθαριστής αναλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του Οργανισμού. Ωστόσο, μέχρι το τέλος της εκκαθάρισης, που προβλέπεται τέλος του 2019, για να μη μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς λεωφορεία, οφείλουμε να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πολίτες.

Σε σχέση τώρα με τις πρώτες εμπειρίες, θα πρέπει να σημειώσω ότι ο ΟΑΣΘ, εκτός από όσα έχουν γίνει γνωστά από τους ελέγχους που έχουν κάνει τα αρμόδια όργανα της πολιτείας, διαπιστώσαμε ότι πορευόταν χωρίς κάποιο «επιχειρησιακό σχέδιο». Θα διαπιστώσατε κι εσείς ότι κατά τη διαδικασία παράδοσης-παραλαβής δεν μου κατατέθηκε κανένας φάκελος, ούτε καν ένα απλό σημείωμα με τις άμεσες ανάγκες και τις προτεραιότητες του ΟΑΣΘ.

Ζήτησα από τις υπηρεσίες ένα πλάνο «οικονομικής διαχείρισης» για να διαχειριστούμε τη ρευστότητά του, αλλά και αυτό ακούστηκε σαν άγνωστη λέξη. Τέλος, υπάρχει μεγάλος αριθμός παροπλισμένων λεωφορείων. Αρκεί να σημειωθεί ότι σπάνια βρίσκεται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ποσοστό πάνω από το 60% των υπαρχόντων λεωφορείων και το προσωπικό είναι απλήρωτο δύο μήνες.

Η πρώτη μου εκτίμηση είναι ότι ο οργανισμός πορευόταν με τη λογική της «ενός ανδρός αρχής» και με αυτόματο πιλότο, γεγονός που παρέλυε κάθε δυνατότητα δημιουργικής προσφοράς των στελεχών. Δεν πρέπει να παραλείψω ότι είναι καταφανής η υποστελέχωση του ΟΑΣΘ σε έμπειρο επιστημονικό δυναμικό. Αυτή η αντίληψη διοίκησης κατά κανόνα έχει δύο αιτίες: α) ανεπάρκεια-ανικανότητα και β) σκοπιμότητα. Θα μπορούσα να προσθέσω και τρίτη, όμως το αποφεύγω διότι ήδη μπαίνουμε στη διαδικασία του ελέγχου.

• Η κακοδιαχείριση του ΟΑΣΘ όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι προφανής. Πιστεύετε ότι μπορεί να φτάσει η υπόθεση και στη Δικαιοσύνη;

Τι θα βρει ο έλεγχος και πού θα οδηγηθούν τα πράγματα δεν μπορώ να το προδικάσω. Μπορώ όμως να διαβεβαιώσω ότι ως Δ.Σ. θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να υπάρξει πλήρης αποτύπωση της πραγματικότητας με όρους απόλυτης διαφάνειας.

• Αρκετοί πάντως θεωρούν ότι ο νέος Οργανισμός έχει τόσο πολλές εκκρεμότητες να φέρει εις πέρας, που ξεκινά εκ των πραγμάτων υπονομευμένος…

Αυτό που λέτε νομίζω ότι αποτυπώνεται στις εκθέσεις που έχει στα χέρια της η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης. Αυτό δείχνει και ο Ν. 4482/17, που θέτει το πλαίσιο για την ανασυγκρότηση των συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.

• Εχετε θέσει τον χρονικό ορίζοντα, πότε οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη θα επανέλθουν στην κανονικότητα;

Μου δίνετε την ευκαιρία να επανέλθω στον Ν. 4482/17. Η οργάνωση των αστικών συγκοινωνιών της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης είναι έργο του ΟΣΕΘ. Η έννοια Αστικές Συγκοινωνίες εννοεί την ποιοτική και ασφαλή μεταφορά-μετακίνηση των πολιτών και περιλαμβάνει 1) τα λεωφορεία, 2) το μέτρο, 3) τα ταξί και 4) τα θαλάσσια μέσα.

Ο χρονικός ορίζοντας για ένα σχετικά ολοκληρωμένο σύστημα Αστικών Συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη ορίζεται το τέλος του 2019. Σε σχέση με τα λεωφορεία, θα επιχειρήσουμε να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση στον ΑΣΥΘ πριν από την προβλεπόμενη ημερομηνία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, αν και ήδη άρχισαν οι δικαστικές κωλυσιεργίες από το παλιό καθεστώς. Στο μεσοδιάστημα εννοείται ότι θα επιχειρούμε τη βελτίωση του έργου των λεωφορείων.

• Η ανάληψη της προεδρίας του ΟΑΣΘ προκάλεσε σφοδρά σχόλια από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Γιατί θεωρείτε ότι αντέδρασαν έτσι;

Για να αντιδρούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης κάτι θα πρέπει να ξέρουν και να φοβούνται. Ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη μας την κατάσταση που παραλάβαμε. Ο φόβος τους είναι εξηγήσιμος.

• Θα ασκήσετε τα καθήκοντά σας αμισθί, κάτι που προκάλεσε εντύπωση. Αρκετοί αναρωτιούνται τι θα αποκομίσετε από όλο αυτό. Και οι απαντήσεις ποικίλλουν: από «οδοιπορικά» μέχρι πολιτικά εφόδια στον γιο σας, υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής. Τι απαντάτε επ’ αυτών;

Ενόσω οι εργαζόμενοι είναι δύο μήνες απλήρωτοι, ο ΟΑΣΘ είναι καταχρεωμένος και δεν μπορεί να προμηθευτεί «φρέον» για να λειτουργούν τα κλιματιστικά των λεωφορείων, περίπου 70 από αυτά παραμένουν παροπλισμένα στο αμαξοστάσιο για λίγες δεκάδες χιλιάδες ευρώ, οι αμοιβές του προηγούμενου Δ.Σ. ήταν υπέρογκες, νομίζω ότι υπήρχε η ανάγκη για μια κίνηση με ιδιαίτερο συμβολισμό προς κάθε κατεύθυνση.

Προς τους προμηθευτές, προς τους μετόχους, προς τους εργαζόμενους, προς τους πολίτες και σε κάθε έναν και κάθε μία που η καθημερινότητά τους επηρεάζεται από τη σημερινή εικόνα του ΟΑΣΘ. Η απόφαση ήταν απολύτως προσωπική και ο Χρ. Σπίρτζης τη σεβάστηκε. Όσοι εμπλέκουν τον γιο μου Νικόλα, δεν ξέρουν πόσο απόλυτος και πόσο ξεροκέφαλος είμαι σε αυτά τα ζητήματα.

• Ωστόσο υπήρξαν και σχόλια από την «όχθη» του ΣΥΡΙΖΑ, που έκριναν λαθεμένη την επιλογή του προσώπου σας επειδή αποτελεί «πολιτική επιλογή»…

Θα ήθελα να πω στον αγαπημένο μου σύντροφο Θανάση (το εννοώ και το ξέρει) [σ.σ. Θανάση Καρτερό, αρθρογράφο της «Αυγής»] ότι η δημοκρατία δεν είναι τεχνική της εξουσίας μικρών ή μεγαλύτερων μηχανισμών. Είναι το πολιτισμικό και αξιακό σύστημα, δηλαδή είναι ο πολιτισμός, που οφείλουμε να εμπεδώσουμε ως ηγεμονική δύναμη στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ ως κόμμα μελών. Προτρέπω, λοιπόν, να χαμογελάμε και να είμαστε αισιόδοξοι. Έχουμε πολύ και δύσκολο δρόμο μπροστά μας· μη σπαταλάμε χρόνο για τα μικρά και ασήμαντα.

 

 

 

 

 

 

Πηγή: https://www.efsyn.gr/arthro/osoi-emplekoyn-ton-gio-moy-nikola-den-xeroyn-poso-xerokefalos-eimai