Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν ως άνοιγμα του μικρού αφιερώματός τους 100 χρόνια από τη γέννηση του Ζαν Πιέρ Μελβίλ τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 21:30 στο θερινό σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ το νεονουάρ του Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο (Γαλλία, 1967, έγχρωμη, 105’). Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Ναταλί Ντελόν, Φρανσουά Περιέ.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για le samouraï 1967

 

Σχετική εικόνα

 

Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση του Γιάννη Δεληολάνη. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο σεμινάριο για τον κινηματογράφο θα είναι: Η ηθική στάση των ηρώων στις ταινίες του Μελβίλ: Μια σύγκριση με τους Γάλλους Μπρεσόν, Ρομέρ, και τους Αμερικάνους Σκορσέζε και Σρέιντερ.

Ένας επαγγελματίας δολοφόνος, ο οποίος σχεδιάζει με κάθε λεπτομέρεια τους φόνους του, κάνει το μοιραίο λάθος και βρίσκεται σε ολοένα πιο δεινή θέση.

 

 

 

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟΝ «ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΓΓΕΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε τον Δολοφόνο με το αγγελικό πρόσωπο είναι:

  1. Για το τσιτάτο εξωτικής μεταφυσικής που χρησιμοποιεί πάντα ο Μελβίλ.
  2. Γιατί μαζί με τον Κύριο Κλάιν είναι ο καλύτερος ρόλος του Αλέν Ντελόν.Αποτέλεσμα εικόνας για le samouraï 1967
  3. Για την εκπληκτική, σημειολογικού τύπου φωτογραφία του Ανρί Ντεκέ, τέλεια υποφωτισμένη, και με τονισμένο το πράσινο για να σημειώνει τη σήψη.Αποτέλεσμα εικόνας για le samouraï 1967 final scene
  4. Για την αριστοτεχνική αξιοποίηση των μινιμαλιστικών ντεκόρ, όπως πχ το δωμάτιο του δολοφόνου με το κλουβί του σπουργιτιού.Αποτέλεσμα εικόνας για le samouraï 1967 the cage scene
  5. Για το εξαιρετικό τέλος που παραπέμπει και πάλι στην εξωτική μεταφυσική και ολοκληρώνει τη λογική του πραγματικού τίτλου της ταινίας Ο σαμουράι.Αποτέλεσμα εικόνας για le samouraï 1967 final scene
  6. Για την παρατήρηση και αντιπαράθεση δυο διαφορετικών κινηματογραφικών σχολών αισθητική: Ένας Αμερικάνος σκηνοθέτης θα έδινε περισσότερο ρυθμό και δράση ενώ ο Μελβίλ αραιώνει τη δραματουργική ίντριγκα.
  7. Γιατί με αυτή την ταινία θα ανακαλύψουμε τις πραγματικές συγγένειες του Μελβίλ, που δεν είναι τόσο ο Χιούστον και οι Αμερικάνοι κλασικοί του νουάρ όσο ο κορυφαίος Γάλλος δημιουργός Μπρεσόν.Αποτέλεσμα εικόνας για le samouraï 1967
  8. Για να νιώσουμε καλύτερα το νόημα της ταινίας, πρέπει να δούμε και τις δύσκολες ασπρόμαυρες ταινίες Ο εφημέριος και Η σιωπή της θάλασσας, αλλά και τη Μεγάλη στρατιά των αφανών ηρώων.
  9. Τελικά, με αυτή τη σύγκριση θα νιώσουμε πως η ταινία είναι ένας μύθος για την ηθική στάση, τις επιλογές μας και τα διλήμματα από αυτές.
  10. Γιατί η ταινία είτε ενθουσιάζει είτε όχι, τρομάζει με τη λειτουργική καταγραφή της απόλυτης μοναξιάς, που θυμίζει το πένθιμο εμβατήριο.

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου στις 21.30 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν ως κλείσιμο του αφιερώματός τους 100 χρόνια από τη γέννηση του Ζαν Πιέρ Μελβίλ το νεονουάρ του Ο μεγάλος τυχοδιώκτης (1963).

 

 

 

Διεύθυνση: Σαρανταπόρου 4 – Βασιλέως Γεωργίου
Τηλέφωνο: 2310828642

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017 στις 21.30