Είναι εντυπωσιακό, όπως διασχίζεις κεντρικές οδούς ταχείας κυκλοφορίας, να παρατηρείς το φυσικό περιβάλλον και τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει σε αυτό. Πιο εντυπωσιακό όμως είναι να βλέπεις τσιμέντα που προσπάθησαν να πάρουν μορφή… αλλά δεν τα κατάφεραν.

Μεταξύ αυτών τουλάχιστον τέσσερις γέφυρες στη δυτική πλευρά της πόλης, όλες στη γεωγραφική περιοχή του Δήμου Δέλτα, οι οποίες «σχεδόν» κατασκευάστηκαν αλλά δεν λειτούργησαν. Οι περισσότερες δεν έχουν απολήξεις, δηλαδή δεν μπορείς να τις διασχίσεις, καθώς έχει κατασκευαστεί εδώ και χρόνια μόνο το υπέργειο τμήμα τους και όχι το κομμάτι δεξιά και αριστερά που θα μπορούσε να επιτρέψει στους οδηγούς να τις διασχίσουν.

Μάλιστα, όταν τελικά οι συγκεκριμένες γέφυρες θα λειτουργούσαν, θα έλυναν σημαντικό μέρος του κυκλοφοριακού προβλήματος όλης της Θεσσαλονίκης αλλά και θα συνέδεαν περιοχές που τώρα είναι «απομονωμένες». Έργα που έμειναν στη μέση λόγω έλλειψης κονδυλίων και για να ολοκληρωθούν απαιτείται παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη!

Τα σημεία

Τα τέσσερα μεγάλα έργα που έχουν μείνει ημιτελή είναι:

-η σύνδεση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και του Βιομηχανικού Πάρκου Καλοχωρίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό,

-η ενωτική οδός με τη Χαλκηδόνα στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου,

-η ανισόπεδη γέφυρα της Ν. Μαγνησίας, αλλά και

-η σύνδεση του Καλοχωρίου με την Εγνατία Οδό. 

«Αερογέφυρες που κρέμονται, οδικές έξοδοι που οδηγούν στο πουθενά και δρόμοι που ξαφνικά τελειώνουν είναι ένα θέαμα που μόνο στον Δήμο Δέλτα θα μπορούσε να βρει κανείς. Στον Δήμο με τις μοναδικές αρετές, που όμως επί δεκαετίες η κεντρική διοίκηση αντιμετωπίζει ως το αποπαίδι του πολεοδομικού συγκροτήματος. Έργα που έμειναν ανολοκλήρωτα πριν από 15-20 χρόνια λόγω έλλειψης κονδυλίων. Εμείς, από την πρώτη στιγμή στη διοίκηση του Δήμου, τα βάλαμε στην ατζέντα και πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις μας είτε σε συναντήσεις εργασίας είτε με δημόσιες δηλώσεις μας, γιατί πιστεύουμε ότι πρόκειται για έργα που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό του Καλοχωρίου, της ΒΙΠΕ προς Εγνατία Οδό και της ΒΙΠΕ προς Ευζώνους. Θα ανακουφίσουν τους κατοίκους και τον επιχειρηματικό κόσμο, ολοκληρώνοντας τον σχεδιασμένο από χρόνια συγκοινωνιακό χάρτη της δυτικής πλευράς της Θεσσαλονίκης. Είναι μια οδική σύνδεση και τρεις πολύ βασικοί κόμβοι που είναι κρίμα να μένουν ανολοκλήρωτοι, ενώ δαπανήθηκαν ήδη τόσα χρήματα κι ενώ σίγουρα θα απαιτούν ένα πολύ σύντομο χρονοδιάγραμμα για να ολοκληρωθούν, αφού είναι σχεδόν έτοιμα!»   υπογραμμίζει στην ThessNews, ο δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος.

 

 

 

 

Σύνδεση Λιμανιού-Καλοχωρίου-ΠΑΘΕ – Εγνατίας Οδού

Στην πλειονότητα τους τα έργα ξεκίνησαν από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», εκτός από την ενωτικό οδό με τη Χαλκηδόνα στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου. Η εταιρεία, απαντώντας στα ερωτήματα της ThessNews και όσον αφορά στη σύνδεση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και του Βιομηχανικού Πάρκου Καλοχωρίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό,  επισημαίνει ότι το έργο εκτελέστηκε σε δυο φάσεις. Η πρώτη, αρμοδιότητας της Περιφέρειας, ολοκληρώθηκε το 2001 και η δεύτερη, αρμοδιότητας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ξεκίνησε το 2006 και η σύμβαση περαιώθηκε το 2014.

Σύμφωνα με την εταιρεία «έχει πληρωθεί το σύνολο του εκτελεσθέντος έργου αρμοδιότητας “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, συνολικής δαπάνης 21 εκ. € περίπου, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Το έργο που κατασκευάστηκε από την “Εγνατία Οδός Α.Ε.” δεν έχει υποστεί φθορές και μπορεί απροβλημάτιστα να συνεχιστεί. Καμία επικινδυνότητα δεν υπάρχει στη παρούσα κατάσταση. Αν ήταν σε λειτουργία, θα αποφόρτιζε την περιοχή σύνδεσης της οδού Ολύμπου με τη συνδετήρια της Περιφερειακής Οδού. Η εργολαβία ήταν αρμοδιότητα της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”. Οι αιτίες της μη ολοκλήρωσης είναι τα προβλήματα απαλλοτριώσεων που δεν κατέστη δυνατόν να επιλυθούν έγκαιρα, αλλά και οι αλλαγές στις μελέτες που κρίθηκαν απαραίτητες (εν μέρει και για να ξεπεραστούν  προβλήματα απαλλοτριώσεων) και οδήγησαν σε αύξηση του συνολικού κόστους και σε περιορισμούς συμβατικής διαχείρισης βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” ετοιμάζει σε συνεργασία με τον ΟΛΘ τις απαιτούμενες μελέτες για να δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες».

 

 

Ανισόπεδη γέφυρα Ν. Μαγνησίας

Η γέφυρα Νέας Μαγνησίας  κατασκευάσθηκε προ του 2010, αλλά λόγω μη συντέλεσης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων δεν κατέστη δυνατή η κατασκευή των προσβάσεων αυτής και η σύνδεσή της με το τοπικό οδικό δίκτυο.

 
Επομένως, δεν τίθεται θέμα ευθύνης, διότι χωρίς συντελεσμένες απαλλοτριώσεις δεν επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών από την κείμενη νομοθεσία. Η κατασκευή των προσβάσεων της γέφυρας θα εξυπηρετούσε τη σύνδεση του οικισμού της Νέας Μαγνησίας με το κοιμητήριο (Ι.Ν. Αγ. Αθανασίου) και άλλες τοπικές συνδέσεις και θα αποφόρτιζε τον κυκλικό κόμβο που βρίσκεται πλησίον της σιδηροδρομικής γραμμής.

 
Δεν τίθεται θέμα επικινδυνότητας λόγω της υπάρχουσας κατασκευής, αφού δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στη γέφυρα. Η συντέλεση των απαλλοτριώσεων έχει πλέον περαιωθεί και οι εν λόγω υπολειπόμενες εργασίες είναι δυνατόν να ενταχθούν σε μελλοντική εργολαβία, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλισθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.

 
Σε ό,τι αφορά τις φθορές που ενδεχομένως έχουν προκύψει λόγω χρόνου, θα ληφθεί μέριμνα για την καταγραφή αυτών και την ένταξη των απαιτούμενων εργασιών αποκατάστασης στην ως άνω εργολαβία.

 

 

 

Το θέμα στα αρμόδια υπουργεία

Όπως τονίζει ο Δήμαρχος Δέλτα, εκείνο που θα μπορούσε να δώσει τη λύση και να προχωρήσουν τα έργα είναι η παρέμβαση του ίδιου του υπουργού Χρήστου Σπρίτζη. «Έχουμε θέσει το θέμα κατ’ επανάληψη προς τα αρμόδια υπουργεία και την Εγνατία Οδό Α.Ε., με τη διοίκηση της οποίας πρέπει να πω ότι έχουμε πολύ καλή συνεργασία.  Για τη σύνδεση Λιμανιού – Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών ήδη έχει ανατεθεί η μελέτη.   Για την ενωτική οδό, που ενώνει το ΤΕΙ με τη ΒΙΠΕ και την Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, υπάρχουν μελέτες που απαιτούν επικαιροποίηση, ωστόσο δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια. Για την αερογέφυρα Ν. Μαγνησίας, που είναι η έξοδος της Εγνατίας Οδού προς τη Ν. Μαγνησία, δεν δόθηκε απάντηση. Για την έξοδο του Καλοχωρίου προς την Εγνατία Οδό ήταν θετικοί χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ζητούμε την παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σπίρτζη, αλλά και της ΥΜΑΘ, κ. Τσαρουχά, για να προχωρήσουν τα έργα και να μη γίνουν μνημεία προχειρότητας για τις γενιές που έρχονται» αναφέρει ο κ. Φωτόπουλος.

 

 

 

 

Πηγή: http://www.thessnews.gr/article/49247/ta-giofyria-tou-dimou-delta-erga-pou-emeinan-sti-mesi-logo-elleipsis-kondylion