Φωτογραφία: Intime News

Στα έργα και τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται και προγραμματίζονται στη Δυτική Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά την ομιλία του στην τελετή παράδοσης της υπόγειας οδού στη Μενεμένη.

 

 

Ο κ. Σπίρτζης δεσμεύτηκε για την αντικατάσταση της επικίνδυνης μεταλλικής πεζογέφυρας στους Αμπελόκηπους, θέμα που του έθεσε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου. «Ο δήμαρχος μου έδωσε ένα φάκελο για μια πεζογέφυρα που χρίζει αντικατάστασης, είναι 70 χρόνια γέφυρα και είναι δέσμευση μας ότι θα υλοποιηθεί. Είναι σε κακή κατάσταση, από κάτω διέρχονται 7 σιδηροδρομικές γραμμές. Πρέπει να γίνει μια σύγχρονη πεζογέφυρα για να μπορούν να διέρχονται οι κάτοικοι», υπογράμμισε.

Ανακοίνωσε, δε, ότι ξεκινούν σύντομα οι εργασίες από την ΓΑΙΑΟΣΕ για το Πάρκο στην περιοχή του Μουσείου Ολοκαυτώματος και σε συνεργασία με την Ισραηλινή κοινότητα θα προχωρήσουν και τα έργα στο Μουσείο. «Το πιο σημαντικό όμως για την ευρύτερη περιοχή και το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Ειδομένη. Είναι παρά πολύ σημαντικό έργο γιατί είναι ένα μεγάλο βήμα για τη σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας μας με την κεντρική Ευρώπη. Είναι ένα δεύτερο μεγάλο βήμα μετά το σημερινό έργο που εντάσσεται στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο των συνδυασμένων μεταφορών, στο όραμα του Πρωθυπουργού η Θεσσαλονίκη να γίνει κέντρο των Βαλκανίων, εμπορικό, οικονομικό, μεταφορικό και πολιτιστικό όπως είναι και δέσμευσή μας να προχωρήσουμε και έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τις αστικές μεταφορές. Από εδώ θα περνάει ο προαστιακός προς Κατερίνη και Λάρισα από εδώ όμως θα καταλήγει και στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό όπου θα υπάρχει σταθμός του μετρό που θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία μέσα στο 2019. Το λέω για να μην υπάρχουν άλλες γκρίζες ζώνες στην πληροφόρηση των πολιτών», πρόσθεσε ο κ.Σπίρτζης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, με την ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης στο στρατόπεδο Γκόνου, θα γίνει και νέο σιδηροδρομικό έργο για τη σύνδεσή του με το δίκτυο και με το λιμάνι καθώς οι εμπορικοί συρμοί δεν μπορούν να διέρχονται μέσα από τον αστικό ιστό.

Για τον ΟΑΣΘ, είπε, ότι θα γίνουν ξεχωριστές ανακοινώσεις για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα γίνει σε 3 φάσεις, μία μέχρι την παράδοση του μετρό και τη λειτουργία του, μία μέχρι τη λειτουργία στην κεντρική γραμμή και μία μετά για την επέκταση για Καλαμαριά. Αναφέρθηκε, εξάλλου, στις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό στις δυτικές συνοικίες και για τη γραμμή προς αεροδρόμιο.

«Οι δυτικές συνοικίες δεν θα μείνουν εγκαταλειμμένες από αυτήν την Κυβέρνηση όπως ήταν για δεκαετίες. Δεν θα μείνουν εγκαταλειμμένες, όπως ήταν για δεκαετίες και οι αστικές μεταφορές και δεν θα επιβαρύνονται από τα νέα έργα υποδομής που έχουν προγραμματιστεί», επισήμανε ο κ.Σπίρτζης και πρόσθεσε: «Ας διακόπτουν όσο θέλουν και ας λένε ότι θέλουν κάποιοι, τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση σε κανέναν υπουργό περιφερειάρχη ή δήμαρχο ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει».

 

Το καρφί για τις αντιδράσεις στη συμφωνία Τσίπρα-Ιερώνυμου

Από την ομιλία του κ. Σπίρτζη δεν έλειψαν και οι αναφορές στη συμφωνία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. «Με την ευκαιρία που είναι εδώ ο δήμαρχος ο αγαπητός μου φίλος ο κ. Κυρίζογλου και άλλοι της συντηρητικής παράταξης να μεταβιβάσουν σε στελέχη της ΝΔ ότι στην πλατεία που έγινε (σ.σ. στο πλαίσιο του έργου της υπόγειας διάβασης Μενεμένης) και θα δοθεί στο δήμο και τους πολίτες για χρήση μπορεί η εκκλησία μας να γιορτάζει και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα και να καλέσω τον εκλεκτό εκπρόσωπο της εκκλησίας να κάνει τον αγιασμό του έργου. Δεν αποδομούμε ούτε τα ήθη ούτε τα έθιμα ούτε το ιστορικό αίσθημα κανενός αλλά η ιστορική συμφωνία που έγινε χθες δίνει και το στίγμα για το πού βαδίζει η σύγχρονη Ελλάδα και πού η παλιά», κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

Κόντρα Σπίρτζη-Κυρίζογλου στην υπόγεια διάβαση στη Μενεμένη

Από την αντιπαράθεση μεταξύ του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και του δημάρχου Αμπελοκήπων – Μεμενένης Λάζαρου Κυρίζογλου για το ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της υπόγειας διάβασης στη Μενεμένη σημαδεύτηκε η τελετή παράδοσης του έργου.

Αν και στην αρχή επικράτησε φιλικό κλίμα ανάμεσα στους δύο άντρες, με λόγια αγάπης, στη συνέχεια υπήρξε μικρή ένταση για τη σειρά που θα μιλήσουν στην τελετή παράδοσης και ακολούθως εκτοξεύθηκαν εκατέρωθεν πυρά για τις ευθύνες.

Στην ομιλία του ο υπουργός εξήγησε τους λόγους της καθυστέρησης, γεγονός που προκάλεσε τον εκνευρισμό του κ. Κυρίζογλου, ο οποίος μάλιστα απομακρύνθηκε για λίγο από το σημείο της τελετής.

Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η ολοκλήρωση και παράδοση του έργου καθυστέρησε επειδή δεν είχε σωστές μελέτες και υπήρξε καθυστέρηση στην έγκριση των νέων μελετών από την τοπική αυτοδιοίκηση. «Όπως γίνεται όταν κινούμαστε για τα έργα υποδομών στη λογική του παλαιοκομματισμού το έργο δεν είχε σωστές μελέτες. Τον Ιούνιο του 2016 υποβλήθηκε νέος φάκελος για να διορθώσει τις μελέτες  όσον αφορά την κάτω διάβαση πεζών και το κομμάτι του οδικού δικτύτου της κάτω διάβασης. Η μελέτη έκανε έξι μηνες να εγκριθεί από την τοπική αυτοδιοικηση και εποομένως το έργο παρελήφθη από την ΕΡΓΟΣΕ προς χρήση στις 31/10. Άρα να ζητήσουμε ένα συγγνώμη για την καθυστέρηση μιας εβδομάδας και 12 λεπτών που έκανα να έρθω για την παράδοση», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Σπίρτης και πρόσθεσε: «Πρώτον όταν τα έργα δημοπρατούνται χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες τότε έχουμε μερικούς μήνες καθυστέρηση.  Δεύτερον πρέπει να συντομεύσουν και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες έγκρισης στην τοπική αυτοδιοίκηση γιατί για έξι μήνες στην κάτω διάβαση δεν μπορούσαν να συνεχίσουν τις εργασίες».

Στο σημείο αυτό, ο κ. Κυρίζογλου διέκοψε τον υπουργό υποστηρίζοντας ότι είναι προκλητικός και δεν λέει την αλήθεια.

«Ο δήμος στο μόνο που έχει εμπλακεί είναι στην αδειοδότηση και είχαμε καθυστέρηση, δήμαρχέ μου, στην έγκριση της αδειοδότησης, περισσότερο από τη μια εβδομάδα που έκανα εγώ να ανέβω από την παραλαβή του έργου για χρήση. Επειδή γκρίνιαζες το λέω και οι δημοσιογράφοι είναι μάρτυρες της γκρίνιας που έβγαλες», είπε ο υπουργός.

Άμεση ήταν η απάντηση του δημάρχου, ο οποίος χαρακτήρισε «ψέμα», τα όσα είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο κ. Κυρίζογλου εκείνη τη στιγμή αποχώρησε για λίγο από το σημείο τελετής για να επιστρέψει λίγο αργότερα,  αναφέροντας πως η καθυστέρηση οφείλεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης.

«Η καθυστέρηση, την οποία λέτε εσείς, οφείλεται στην Αποκεντρωμένη που είναι κράτος και όχι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον δήμο, που είναι Αυτοδιοίκηση, προς διευκρίνηση. Ο δήμος δεν καθυστέρησε ούτε ένα δευτερόλεπτο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρίζογλου.

Στη συνέχεια, πάντως, οι τόνοι έπεσαν και ακολούθησε σε καλό κλίμα η ξενάγηση στο έργο, ενώ η παρέα των κ.κ. Σπίρτζη, Κυρίζογλου, της υφυπουργού Εσωτερικών Κατερίνας Νοτοπούλου και του αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστα Γιουτίκα μετέβη σε κοντινό ξενοδοχείο για καφέ.

 

 

Νωρίτερα, πάντως, ο υπουργός είχε μιλήσει με θετικά λόγια για τον δήμαρχο Αμπελοκήπων- Μενεμένης.

Μιλώντας πριν την έναρξη της παράδοσης του έργου για την υπόγεια διάβαση στη Μενεμένη ο υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι τον δήμαρχο τον αγαπάει. Μάλιστα, όπως είπε, τον φίλησε κιόλας, όταν συναντήθηκαν στην περιοχή για την τελετή παράδοσης. Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για «διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις που πρέπει να υπάρχουν για τη Θεσσαλονίκη».

 

 

Έργο που αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών

«Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 14 Απριλίου του 2016, περίπου δύο χρόνια μετά τη δημοπράτησή του και το έργο ξεκίνησε με τη σημερινή κυβέρνηση και ολοκληρώθηκε. Αυτό λένε τα χαρτιά, τα μάτια μας και η αλήθεια. Ο δήμος μας με όλες τις υπηρεσίες σε όλα τα στάδια, μελέτη, εγκατάσταση εργοταξίου, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, συνεργάστηκε άψογα με την ΕΡΓΟΣΕ και συνέβαλε με κάθε τρόπο, ώστε το έργο να ξεκινήσει και να αποπερατωθεί», σημείωσε στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης.

Όπως είπε, «το συγκεκριμένο έργο, μαζί με την υπόγεια πεζοδιάβαση που θα παραδοθεί σε λίγες μέρες αποτελεί ένα κομμάτι σημαντικότατο του παζλ του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού για την περιοχή».

Για σημαντική μέρα για την περιοχή έκανε λόγο η υφυπουργός Εσωτερικών Κατερίνα Νοτοπούλου, καθώς, όπως σημείωσε, «αποδίδεται στους πολίτες ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών και αναβαθμίζεται το δυτικό ιστό της Θεσσαλονίκης». Η κ. Νοτοπούλου μίλησε για ένα έργο σύγχρονο που υλοποιήθηκε με διαφάνεια σε μόλις 2,5 χρόνια.

Στις δυσκολίες που συνάντησαν κατά την εκτέλεση του έργου, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης. «Το έργο δεν ήταν εύκολο, είχαμε δυσκολίες. Είχαμε μετακίνηση των σιδηροδρομικών γραμμών χωρίς να σταματήσει η λειτουργία. Είμαστε περήφανοι που παραδίδουμε αυτό το έργο», τόνισε.

 

Έργο που αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών

«Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 14 Απριλίου του 2016, περίπου δύο χρόνια μετά τη δημοπράτηση του και το έργο ξεκίνησε με τη σημερινή κυβέρνηση και ολοκληρώθηκε. Αυτό λένε τα χαρτιά, τα μάτια μας και η αλήθεια. Ο δήμος μας με όλες τις υπηρεσίες σε όλα τα στάδια, μελέτη, εγκατάσταση εργοταξίου, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, συνεργάστηκε άψογα με την ΕΡΓΟΣΕ και συνέβαλε με κάθε τρόπο, ώστε το έργο να ξεκινήσει και να αποπερατωθεί», σημείωσε στον χαιρετισμό του ο δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης.

Όπως είπε, «το συγκεκριμένο έργο, μαζί με την υπόγεια πεζοδιάβαση που θα παραδοθεί σε λίγες μέρες αποτελεί ένα κομμάτι σημαντικότατο του παζλ του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού για την περιοχή».

Για σημαντική μέρα για την περιοχή έκανε λόγο η υφυπουργός Εσωτερικών Κατερίνα Νοτοπούλου, καθώς, όπως σημείωσε, «αποδίδεται στους πολίτες ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών και αναβαθμίζεται το δυτικό ιστό της Θεσσαλονίκης». Η κ. Νοτοπούλου μίλησε για ένα έργο σύγχρονο που υλοποιήθηκε με διαφάνεια σε μόλις 2,5 χρόνια.

Στις δυσκολίες που συνάντησαν κατά την εκτέλεση του έργου, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης. «Το έργο δεν ήταν εύκολο, είχαμε δυσκολίες. Είχαμε μετακίνηση των σιδηροδρομικών γραμμών χωρίς να σταματήσει η λειτουργία. Είμαστε περήφανοι που παραδίδουμε αυτό το έργο», τόνισε.

 

 

 

Πηγή: https://www.voria.gr/ (1, 2)