Η Θεσσαλονίκη πρέπει να κάνει το επόμενο βήμα στη τουριστική της ανάπτυξη και από city break προορισμός που ήδη έχει γίνει την τελευταία διετία, να γίνει τουριστικός κόμβος- hub- και σαν τέτοιος, μέσα και από συνέργειες με κοντινούς προορισμούς πολιτιστικού, αγροτουριστικού και γαστρονομικού ενδιαφέροντος, να αυτονομηθεί τουριστικά.

Αυτή η τουριστική αυτονόμηση θα πρέπει να γίνει μέσω ενός φορέα, είπε ο κ. Πέγκας, σημείο στο οποίο Δήμος και Ένωση Ξενοδόχων έχουν συναντίληψη. Αυτός ο φορέας θα μπορούσε να είναι και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, αλλά με διαφορετικό τρόπο διοίκησης και μειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου.

Την παραπάνω επιδίωξη εξέφρασε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας, στο ξεκίνημα μίας ακόμη επίσκεψης σε περιοχή ενδιαφέροντος που ξεχωρίζει για το ιδιαίτερο φυσικό της πλούτο και τα όσα έχει να προσφέρει στον τουρισμό, αλλά και στην αμπελουργία και την οινοποιία καθώς μέσα στα όρια της βρίσκεται ο μεγαλύτερος ενιαίος αμπελώνας της χώρας που καλύπτει περισσότερα από 4.750 στρέμματα. Η εκτεταμένη αυτή περιοχή δεν είναι άλλη από το Porto Carras στη Σιθωνία Χαλκιδικής.

Το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, που ήδη, παράλληλα με τη Διπλωματία των Πόλεων, έχει αρχίσει να συνδέει με τη Θεσσαλονίκη περιοχές ενδιαφέροντος όπως η Πέλλα, η Βεργίνα, το Δέλτα του Αξιού, η Βέροια αλλά και τα Ιωάννινα σαν πόλη με ξεχωριστό ενδιαφέρον για τους Τούρκους και Εβραίους τουρίστες, oργάνωσε επίσκεψη στο Porto Carras, το τουριστικό συγκρότημα αλλά και το βιολογικό αμπελώνα, τον μεγαλύτερο που ανήκει σε ένα Κτήμα. Έχει δε την ιδιαιτερότητα το Κτήμα να είναι και Μία Ζώνη αμπελουργική, των Πλαγιών Μελίτωνα, στην οποία παράγονται οίνοι ΠΟΠ, ΠΓΕ, λευκοί και ερυθροί, μονοποικιλιακοί και σύνθετοι, από ελληνικές και διεθνείς ποικιλίες, μία αμπελουργική ζώνη η οποία διακρίνεται για τον πρόσθετο λόγο ότι σε αυτή αναγεννήθηκε η δημοφιλής πλέον ποικιλία «Μαλαγουζιά».

 

 

 

 

Porto Carras: Ένα Κτήμα, μία αμπελουργική ζώνη

Το Porto Carras, όπως είπε η αντιπρόεδρος και διευθύντρια του Κτήματος Πόρτο Καρράς κ. Υλιάνα Στέγγου, αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο και σύνθετο προϊόν, όπου στα μεγάλα 5αστερα ξενοδοχεία, «δένουν» ο αμπελώνας, οι ελαιώνες με 45.000 δένδρα, το οινοποιείο, ο οργανωμένος οινοτουρισμός, οι περιηγητικές διαδρομές, τα γαστρονομικά φεστιβάλ και , οι αθλητικές δραστηριότητες, με τα διάφορα γήπεδα και το μεγάλο γήπεδο γκολφ, τη θαλασσοθεραπεία, τη μαρίνα και τις θαλάσσιες δραστηριότητες και… πολλά ακόμη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικογένεια Στέγγου και ειδικά η κ. Υλιάνα Στέγγου, που αγάπησε, όπως είπε το Κτήμα και το όλο πλάνο ανάπτυξης και αξιοποίησης των τοπικών προϊόντων, έχει δώσει έμφαση στην οινοπαραγωγή που σήμερα συμμετέχει περίπου με το 30% στο σύνολο των εσόδων του Porto Carras.

Mάλιστα με την εφαρμογή μίας δυναμικής εξαγωγικής πολιτικής, οι εξαγωγές των κρασιών του Porto Carras, ανέβηκαν στο 33% των συνολικών πωλήσεων φέτος, κατακτώντας ολόκληρες δέκα ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 23% προ διετίας. Πρώτη αγορά για τους οίνους του Porto Carras είναι οι ΗΠΑ, και δεύτερη η Κίνα που προτιμάει σαφώς τα ερυθρά κρασιά, ενώ από το Σεπτέμβριο του 2017 και μετά το Porto Carras μπήκε στις αγορές της Ρωσίας, της Βουλγαρίας, της Μάλτας, αλλά και της Σερβίας και της Ρουμανίας.

Ο τουρισμός δένει με το αμπέλι και το κρασί και το 80% των ξένων που επισκέπτονται το Porto Carras, ενδιαφέρονται για τον οινοτουρισμό, ένα θεματικό τουρισμό που προσελκύει στο Porto Carras και πελάτες από άλλα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής.

Αξίζει να σημειωθεί πως μετά τη Χαλκιδική και το Porto Carras το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, ανιχνεύει περιοχές ενδιαφέροντος βόρεια και βλέπει προς την κατεύθυνση της Φλώρινας.

 

 

 

 

Πηγή: http://www.voria.gr/article/o-dimos-ktizi-periferiaka-to-touristiko-hub-thessalonikis