1925 – Γεννιέται στην Ξάνθη ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες μουσικοσυνθέτες και θεωρητικούς της ελληνικής μουσικής Εμμανουήλ (Μάνος) Χατζιδάκις. Το έργο του θεωρείται πως συνέδεσε την λόγια με τη λαϊκή μουσική και περιλαμβάνει δεκάδες ηχογραφήσεις πολλές από τις οποίες αναγνωρίζονται σήμερα ως κλασικές. Η μουσική του εκπαίδευση ξεκίνησε σε ηλικία τεσσάρων ετών και περιλάμβανε μαθήματα πιάνου από την αρμενικής καταγωγής πιανίστρια Αλτουνιάν ενώ παράλληλα έμαθε βιολί και ακορντεόν. Το 1932, έπειτα από το χωρισμό των γονέων του ο Χατζιδάκις εγκαθίσταται με τη μητέρα του οριστικά στην Αθήνα. Έξι χρόνια αργότερα, ο πατέρας του πεθαίνει σε αεροπορικό δυστύχημα, γεγονός που σε συνδυασμό με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου επέφερε μεγάλες οικονομικές δυσχέρειες στην οικογένεια και ανάγκασε τον Χατζιδάκι να εργαστεί από αρκετά νεαρή ηλικία. Συγχρόνως φρόντισε να επεκτείνει τις μουσικές του γνώσεις παρακολουθώντας ανώτερα θεωρητικά μαθήματα με τον Μενέλαο Παλλάντιο, την περίοδο 1940 – 1943, ενώ παρακολούθησε και σπουδές Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες όμως δεν ολοκλήρωσε. Την ίδια περίοδο συνδέθηκε με άλλους καλλιτέχνες και διανοούμενους, μεταξύ των οποίων ο Νίκος Γκάτσος, οι ποιητές Γιώργος Σεφέρης, Οδυσσέας Ελύτης, Άγγελος Σικελιανός και ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης. Κατά την τελευταία περίοδο της Κατοχής, συμμετείχε στην Εθνική Αντίσταση μέσα από τις γραμμές της ΕΠΟΝ. Ο Μάνος Χατζιδάκις έγραφε και κείμενα, παιδικά ποιήματα και τραγούδια, που δημοσιεύονταν στο περιοδικό Νέα Γενιά και σε άλλα έντυπα της ΕΠΟΝ. Η πρώτη εμφάνιση του Χατζιδάκι ως συνθέτη πραγματοποιήθηκε το 1944 με τη συμμετοχή του στο έργο Τελευταίος Ασπροκόρακας του Αλέξη Σολωμού, στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης, ο Χατζιδάκις παρακολούθησε και μαθήματα υποκριτικής, αν και τελικά ο ίδιος ο Κουν τον απέτρεψε. Η συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης διήρκησε περίπου δεκαπέντε χρόνια και απέφερε μουσική για σημαντικό αριθμό έργων του σύγχρονου θεάτρου. Το 1946 καταγράφεται και η πρώτη του εργασία για τον κινηματογράφο, στην ταινία Αδούλωτοι Σκλάβοι και στα επόμενα χρόνια έγραψε μουσική για πολλές ελληνικές ή ξένες ταινίες (Κάλπικη Λίρα-1954, Στέλλα-1955, Δράκος-1956, Το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο-1959, H Αλίκη στο ναυτικό-1961, America-America-1962, Sweet Movie-1974 κ.ά.). Για τη μουσική της ταινίας Το ποτάμι (1959) κέρδισε το μουσικό βραβείο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το 1950 αποτέλεσε ιδρυτικό στέλεχος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Χοροδράματος της Ραλλούς Μάνου, όπου παρουσίασε τα τέσσερα μπαλέτα του, Μαρσύας (1950), Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές (1951), Το Καταραμένο Φίδι (1951) και Ερημιά (1958). Παράλληλα με το Ελληνικό Χορόδραμα, η τραγωδός Μαρίκα Κοτοπούλη είχε αναθέσει στον Χατζιδάκι τη σύνθεση της μουσικής για τις Χοηφόρες (1950) από την Ορέστεια του Αισχύλου. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε την αρχή της ενασχόλησης του Χατζιδάκι με πολλές αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες, μεταξύ των οποίων η Μήδεια (1956), ο Κύκλωπας (1959), οι Βάκχες (1962), οι Εκκλησιάζουσες (1956), η Λυσιστράτη (1957) και οι Όρνιθες (1959). Την ίδια εποχή, ο Χατζιδάκις συνεργάστηκε και με τον Άγγελο Σικελιανό προκειμένου να συνθέσει τη μουσική για την τελευταία του τραγωδία Ιπποκράτης. Το 1961 κέρδισε το βραβείο Όσκαρ για το τραγούδι Τα παιδιά του Πειραιά, από την ταινία του Ζυλ Ντασέν Ποτέ την Κυριακή, το οποίο συμπεριλαμβάνεται και στα δέκα εμπορικότερα τραγούδια του 20ού αιώνα. Ο ίδιος ο Χατζιδάκις, θεώρησε πως η ελαφρά μουσική του για τον κινηματογράφο του προσέδιδε μια «ανεπιθύμητη λαϊκότητα» την οποία δεν αποδέχτηκε και έφθασε στο σημείο να αποκηρύξει μεγάλο μέρος της. Σημαντικός σταθμός στο έργο του Χατζιδάκι για το θέατρο ήταν η παράσταση Οδός Ονείρων (1962) σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού και πρωταγωνιστή το Δημήτρη Χορν. Την περίοδο 1963-1966 διεύθυνε την «Πειραματική Ορχήστρα Αθηνών» την οποία ίδρυσε ο ίδιος. Το 1966 ο Μάνος Χατζιδάκις επισκέφθηκε τις Η.Π.Α. προκειμένου να ανεβάσουν στο Broadway της Ν.Υόρκης με τον Ζυλ Ντασέν και τη Μελίνα Μερκούρη τη θεατρική διασκευή του Ποτέ την Κυριακή με τον τίτλο Illya Darling. Κατά την παραμονή του στην Αμερική ήρθε σε επαφή με την ποπ και ροκ αμερικανική μουσική σκηνή, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την ηχογράφηση ενός κύκλου τραγουδιών Reflections σε συνεργασία με το συγκρότημα New York Rock and Roll Ensemble. Παράλληλα ξεκίνησε τη σύνθεση λιμπρέτων για τρία μουσικά έργα (Μεταμορφώσεις, Όπερα για Πέντε, Ντελικανής) και τις ηχογραφήσεις για το Χαμόγελο της Τζοκόντας, ένα από τα περισσότερο γνωστά έργα του. Το 1972, επέστρεψε στην Αθήνα και τον επόμενο χρόνο ίδρυσε το μουσικό καφεθέατρο «Πολύτροπο». Η περίοδος αυτή, μέχρι το τέλος της ζωής του, θεωρείται η περισσότερο ώριμη στη μουσική του σταδιοδρομία και σηματοδοτήθηκε με την ηχογράφηση του Μεγάλου Ερωτικού. Με το πέρας της στρατιωτικής δικτατορίας διορίστηκε «Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής» της Λυρικής Σκηνής για το διάστημα 1975-1977 ενώ την περίοδο 1975-1982 ανέλαβε καθήκοντα Διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας καθώς και Διευθυντή του κρατικού ραδιοσταθμού Τρίτο Πρόγραμμα. Η παρουσία του στο Τρίτο Πρόγραμμα αποτελεί μέχρι σήμερα σημείο αναφοράς και ίσως την ποιοτικότερη περίοδο του ραδιοσταθμού. Το 1979 ο Χατζιδάκις καθιέρωσε τις «Μουσικές Γιορτές» στα Ανώγεια της Κρήτης, που περιλάμβαναν τοπικούς λαϊκούς χορούς και τραγούδια. Τον επόμενο χρόνο εγκαινίασε τον «Μουσικό Αύγουστο» στο Ηράκλειο, ένα καλλιτεχνικό Φεστιβάλ με κύριο στόχο την παρουσίαση νέων ρευμάτων τόσο στη μουσική όσο και στο χορό, τον κινηματογράφο, τη ζωγραφική και το θέατρο. Την περίοδο 1981-1982 διοργάνωσε επίσης τους «Μουσικούς Αγώνες» στην Κέρκυρα, ένα μουσικό διαγωνισμό για νέους Έλληνες συνθέτες. Αξιοσημείωτη είναι και η συμμετοχή του στην έκδοση του πολιτιστικού περιοδικού Το Τέταρτο (1985 – 1986), το οποίο κατέγραφε τα καλλιτεχνικά και κοινωνικά δρώμενα μέσα από τις πολιτικές τους διαστάσεις. Ο ίδιος προκαλούσε συχνά θόρυβο με διάφορες τολμηρές δηλώσεις του κατά καιρούς γιατί με το κριτικό πνεύμα του, δεν δίσταζε ποτέ να πει τα πράγματα με το όνομα τους. Το 1985 δημιούργησε την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία «Σείριος», η οποία λειτουργεί μέχρι σήμερα. Από το 1976 συνεργάζεται με τη Μαρία Φαραντούρη σε τέσσερις δίσκους του “Η εποχή της Μελισσάνθης” (1980),”Τα Παράλογα“, (1976),”Σκοτεινή Μητέρα“( 1986 ) και στη “Ρωμαϊκή Αγορά”(1986) καθώς και σε πάρα πολλές συναυλίες μέχρι το 1991. Στα τέλη του 1989 ο ακούραστος Χατζιδάκις ίδρυσε την «Ορχήστρα των Χρωμάτων» με σκοπό να παρουσιάσει έργα που συνήθως δεν καλύπτονταν από τις συμβατικές συμφωνικές ορχήστρες. Ο ίδιος ο Χατζιδάκις διηύθυνε την ορχήστρα μέχρι το τέλος της ζωής του δίνοντας συνολικά είκοσι συναυλίες και δώδεκα ρεσιτάλ ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου. Το 1991, σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμάτας διοργάνωσε επίσης τους «Πρώτους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού Καλαμάτας». Ο μοναδικός και ιδιοφυής συνθέτης έφυγε από κοντά μας στις 15 Ιουνίου του 1994 από οξύ πνευμονικό οίδημα για να μείνει αθάνατος μέσω των λαμπρών δημιουργημάτων που άφησε κληρονομιά στον ελληνικό πολιτισμό. Ετάφη στην Παιανία.
1817 – Γεννιέται στην πόλη Touchy της κεντρική Γαλλίας ο δημοφιλής λεξικογράφος, γραμματικός και εγκυκλοπαιδιστής Pierre Larousse. Έχει εκδώσει πολλές σειρές εκπαιδευτικών έργων, ανάμεσά τους το Grand Dictionnaire universel du XIXe siècle.
1905 – Γεννιέται στη Ζυρίχη, από Εβραίους γονείς, ο Ελβετός φυσικός Φέλιξ Μπλοχ. Το 1952, απονεμήθηκε σε αυτόν και τον Edward Purcell το βραβείο Νόμπελ Φυσικής για «την ανάπτυξη νέων τρόπων και μεθόδων για τις πυρηνικές μαγνητικές μετρήσεις ακριβείας». Ο Μπλοχ εργάστηκε και διέπρεψε κυρίως στις ΗΠΑ. Είναι γνωστός για τον Τοίχο του Μπλοχ, το Κύμα Μπλοχ και το 1946 πρότεινε τις εξισώσεις Μπλοχ, που καθορίζουν την χρονική εξέλιξη της πυρηνικής μαγνήτισης (NMR/Nuclear magnetic resonance).
1911 – Πρώτη χρήση αεροσκάφους σε πόλεμο: ένας Ιταλός πιλότος απογειώνεται από τη Λιβύη για να παρακολουθήσει τις κινήσεις του Τουρκικού στρατού κατά τη διάρκεια του Τουρκο-Ιταλικού πολέμου.
1914 – Η Μεγάλη Βρετανία κηρύσσει τον πόλεμο στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και προσαρτά την Κύπρο.
1915 – Γύρω στις είκοσι πέντε με τριάντα τρεις χιλιάδες γυναίκες διαδηλώνουν στην πέμπτη λεωφόρο της Νέας Υόρκης, διεκδικώντας δικαίωμα ψήφου.
1917 – Στη Ρωσία η Κεντρική επιτροπή των Μπολσεβίκων ψηφίζουν υπέρ της ένοπλης εξέγερσης (που θα οδηγήσει στην Οκτωβριανή Επανάσταση) με ψήφους 10 υπέρ και 2 καθώς θεωρούν ότι η ένοπλη εξέγερση είναι αναπόφευκτη και ότι έφτασε το πλήρωμα του χρόνου.
1919 – Γεννιέται στην Προύσα (την σημερινή πρωτεύουσα της ομώνυμης Περιφέρειας στην Βορειοδυτική Τουρκία) ο Έλληνας αρχαιολόγος Mανόλης Aνδρόνικος (αν και το όνομά του γράφεται συνήθως με ωμέγα, ο ίδιος το έγραφε με όμικρον). Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου προσωπικότητες όπως αυτή του καθηγητή Κ. Α. Ρωμαίου του κίνησαν σε πρώτο στάδιο το αρχαιολογικό του ενδιαφέρον. Το 1952 έγινε καθηγητής Kλασικής Aρχαιολογίας στο Α.Π.Θ.. Συμπλήρωσε τις σπουδές του στην Οξφόρδη και κατόπιν υπηρέτησε στην Αρχαιολογική Υπηρεσία: το 1957 εξελέγη υφηγητής της Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το 1961 έκτακτος καθηγητής της Β΄ έδρας Αρχαιολογίας και το 1964 τακτικός καθηγητής στην ίδια έδρα. Ήταν παντρεμένος με την Ολυμπία Kακουλίδου (1921-2012). Αγαπούσε ιδιαίτερα τις τέχνες και τα γράμματα. Πραγματοποίησε πολλές ανασκαφικές έρευνες στη Βέροια, τη Νάουσα, το Κιλκίς, τη Χαλκιδική, τη Θεσσαλονίκη, αλλά το κύριο ανασκαφικό του έργο συγκεντρώθηκε στη Βεργίνα, όπου ανέσκαψε το σημαντικότατο νεκροταφείο τύμβων των γεωμετρικών χρόνων και συνέχισε σε συνεργασία με τον Γ. Μπακαλάκη την ανασκαφή του ελληνιστικού ανακτόρου που είχε αρχίσει το 1937 ο καθηγητής του Κωνσταντίνος Α. Ρωμαίος, εκ μέρους του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η κορυφαία στιγμή της καριέρας του θεωρείται η 8η Νοεμβρίου 1977, όταν στη Βεργίνα έφερε στο φως ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία, τον ασύλητο μακεδονικό τάφο ΙΙ της Μεγάλης Τούμπας. Διατύπωσε την άποψη ότι στο μνημείο αυτό τάφηκε ο Φιλίππου του Β΄, βασιλιάς της Μακεδονίας (359-336 π.Χ.). Ο τάφος περιείχε πολυάριθμα ευρήματα, μεταξύ των οποίων και αξιόλογα έργα τέχνης, τα οποία εκτίθενται στην περιοχή που βρέθηκαν. Αν και ο συσχετισμός του τάφου αυτόυ με τον Φίλιππο Β' έχει πλέον απορριφθεί, λόγω της χρονολόγησης του περιεχομένου του μετά το 317 π.Χ. και ο τάφος πιστεύεται ότι είναι του Φιλίππου Γ' Αρριδαίου, η σημασία του μνημείου αυτή είναι αναμφισβήτητη και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις του 20ου αιώνα σε παγκόσμιο επίπεδο. Έκτοτε έλαβε μέρος ως ομιλητής σε πολλά διεθνή συνέδρια και άφησε πλούσιο συγγραφικό έργο και μελέτες. Μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης, για πολλά χρόνια επί της οδού Παπάφη, πέθανε στις 30 Μαρτίου 1992.
1929 –Μεγάλη Ύφεση του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης: μετά από μια σταθερή μείωση των τιμών στην αγορά μετοχών με μια μοναδική κορύφωση (peak) τον Σεπτέμβριο, το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης αρχίζει να δείχνει τα πρώτα σημάδια και σε λίγο ξεκινά η κατάρρευση της δυτικής οικονομίας.
1940 – Γεννιέται στην πόλη Τρες Κορασόες της Βραζιλίας ο πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής Έντσον Αράντες ντο Νασιμέντο, γνωστός ως Πελέ. Θεωρείται ως ο καλύτερος ποδοσφαιριστής του 20ου αιώνα από την FIFA και τη Διεθνή Ομοσπονδία Ιστορίας και Στατιστικής Ποδοσφαίρου (IFFHS). Κατά τη διάρκεια της καριέρας του ήταν για μεγάλη περίοδο ο καλύτερα αμοιβόμενος αθλητής στον κόσμο. Γνωστός και ως ο “Βασιλιάς του Ποδοσφαίρου” κατέχει τους τίτλους “Αθλητής του Αιώνα” από την Ολυμπιακή Επιτροπή και είναι μέλος του ποδοσφαιρικού Hall of Fame. Στην ψηφοφορία των ειδικών αθλητικογράφων ο Πελέ ήρθε πρώτος με 1705 πόντους, και δεύτερος ήρθε ο Γιόχαν Κρόιφ με 1303. Σε Ψηφοφορία στη Βραζιλία για τον καλύτερο ποδοσφαιριστή του αιώνα ήρθε πρώτος με δεύτερο τον Γκαρίντσα. Παρά τις πιέσεις που ασκούσαν οι μεγάλοι σύλλογοι της Ευρώπης για να τον αποκτήσουν ο Πελέ παρέμεινε στη Σάντος 17 χρόνια λόγω της μεγάλης του αγάπης για την ομάδα αλλά και λόγω της απαγόρευσης που ασκούσε η κυβέρνηση της χώρας η οποία τον θεωρούσε εθνικό θησαυρό. Ο Πελέ έπαιζε ως δεύτερος επιθετικός, γνωστός και ως οργανωτής. Η τεχνική κατάρτιση και η αθλητικότητά του έχουν επαινεθεί παγκοσμίως, και κατά τη διάρκεια της καριέρας του ήταν γνωστός για την άριστη ντρίμπλα και πάσα του, την εξαιρετική του ικανότητα στο ψηλό παιχνίδι, τη δημιουργικότητά του, αλλά και τη μεγάλη του έφεση στο σκοράρισμα. Είναι ο πρώτος σκόρερ σε άγωνες Πρωταθλήματος στην ιστορία του ποδοσφαίρου με 541 γκόλ. Συνολικά ο Πελέ σκόραρε 1281 γκόλ σε 1363 αγώνες.
1954 – Γεννιέται στο Chaochou της επαρχίας Pingtung της Ταϊβάν ο Αμερικανο-Ταϊβανέζος σκηνοθέτης Ανγκ Λι. Πολλές από τις ταινίες του έχουν επικεντρωθεί στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ της παράδοσης και του μοντέρνου. Κάποιες έχουν έναν κωμικό τόνο που αντιπαρατίθεται με τον τραγικό ρεαλισμό που χαρακτηρίζει συχνά τις ταινίες του. Οι ταινίες του Λι ασχολούνται επίσης με κρυφά μυστικά και εσωτερικά βάσανα που βγαίνουν στην επιφάνεια, όπως στις ταινίες του “Το Γαμήλιο Πάρτυ” (1993) και “Το μυστικό του Brokeback Mountain” (2005) που αναφέρονται στο θέμα της ομοφυλοφιλίας, με τις πολεμικές τέχνες, όπως η ταινία “Τίγρης και Δράκος” (2000) και μεταφορές κόμιξ όπως το “Hulk” (2003). Η ταινία του Λι “Το μυστικό του Brokeback Mountain” (2005) κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας και ονομάστηκε καλύτερη ταινία της χρονιάς από τους κριτικούς του Λος Άντζελες, του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης και της Βοστόνης. Το 2007, άλλη μια ταινία του Λι κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, η ταινία “Προσοχή, Πόθος“, κάνοντας τον Λι τον δεύτερο σκηνοθέτη που έχει κερδίσει το εν λόγω βραβείο δύο φορές.
1958 – Τα Στρουμφάκια κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση ως μέρος της ιστορίας “La flûte à six schtroumpfs” ενός άλλου Βελγο-Γαλλικού κόμικ που σχεδίασε ο Βέλγος δημιουργός τους Peyo, με τίτλο “Οι περιπέτειες του Johan και Peewit“. Επρόκειτο για σειρές κλασσικών μεσαιωνικών ιστοριών με μάγους και τέρατα, που αφορούσαν τις περιπέτειες ενός ιππότη (Johan) έμπιστου ακόλουθου του Βασιλιά και του υπηρέτη του, ενός σκανδαλιάρη νάνου (Peewit). Στην ιστορία που τυπώθηκε σαν σήμερα στο εβδομαδιαίο περιοδικό κόμικς “Spirou“, ο Βασιλιάς τους αναθέτει να βρουν ενα μαγικό φλάουτο σε ένα μαγεμένο δάσος όπου και εκει οι δυο ήρωες συναντούν για πρώτη φορα τα Στρουμφάκια.
1976 – Γεννιέται στο Βανκούβερ ο Καναδός ηθοποιός Ράιαν Ρέινολντς (Ryan Rodney Reynolds). Έχει ιρλανδική καταγωγή και είναι ο νεότερος από τα τρία αδέρφια του. Η καριέρα του Ρέινολτνς ξεκίνησε το 1990 όταν πρωταγωνίστησε στην καναδική εφηβική σαπουνόπερα Hillside. Πρωταγωνίστησε στην ταινία Βαν Γουάιλντερ Η Ψυχή του Πάρτυ (2002) και στην αμερικανική τηλεοπτική σειρά Two Guys and a Girl. Το 2005 έπαιξε ένα σερβιτόρo στην ταινία Το Σερβίρισμα και ένα στέλεχος δισκογραφικής εταιρίας στην ταινία Το Χρονικό μιας Χυλόπιτας (Just Friends) μαζί με τις Έιμι Σμαρτ και Άννα Φάρις. Το 2008 πρωταγωνίστησε στο Σίγουρα, Ίσως και έκανε γκεστ εμφάνιση στη δημοφιλή αμερικάνικη τηλεοπτική σειρά Scrubs. Το 2009 έπαιξε μαζί με τη Σάντρα Μπούλοκ στη μεγάλη εισπρακτική επιτυχία Η Πρόταση. Αν και η φιλμογραφία του περιλαμβάνει κυρίως κωμωδίες, ο Ρέινολντς έκανε εντατική προπόνηση για να υποδυθεί ένα ήρωα δράσης στο Blade: Trinity τo 2004, όπου έπαιξε μαζί με τους Γουέσλεϊ Σνάιπς και Τζέσικα Μπίελ. Το 2005 πρωταγωνίστησε στο ομώνυμο remake Τρόμος στο Amityville. Ο Ρέινολντς ενσάρκωσε τον κόμικ χαρακτήρα Deadpool της σειράς ταινιών X-Men με τίτλο X-Men Origins: Wolverine (2009) δίπλα στον Χιου Τζάκμαν. Την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε στο ισπανικό/αμερικανικό θρίλερ Buried σε σκηνοθεσία Ροντρίγκο Κορτές. Ψηφίστηκε από το περιοδικό People ως ο Πιο Σέξυ Άνδρας στον Κόσμο το 1998 και το 2009. Το 2002, ο Ρέινολντς είχε σχέση με την τραγουδίστρια Αλάνις Μόρισετ. Ανακοίνωσαν τον αρραβώνα τους τον Ιούνιο του 2004 αλλά τον Φεβρουάριο του 2007 ανακοίνωσαν την κοινή τους απόφαση να χωρίσουν. Λίγο μετά το χωρισμό του με τη Μόρισετ, έκανε δεσμό με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, με την οποία αρραβωνιάστηκαν στις 5 Μαίου 2008. Παντρεύτηκαν στις 27 Σεπτεμβρίου 2008 και στις 14 Δεκεμβρίου 2010 χώρισαν. Τον Iούνιο του 2011 συμμετείχε στην ταινία Green Lantern βασισμένο στο ομώνυμο κόμικ, όπου ο Ρέινολντς υποδύεται τον υπερήρωα Χαλ Τζόρνταν και τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζέισον Μπέιτμαν στην κωμωδία Αλλάζουμε; (The Change-Up). Φέτος πρωταγωνίστησε μαζί με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον στο περιπετειώδης θρίλερ Το Κρησφύγετο (Safe House). Θα ενσαρκώσει τον Νικ Κρουζ στην κινηματογραφική μεταφορά του κόμικ Rest in Peace Department από την Universal Pictures που είναι προγραμματισμένη να προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2013.
1983 – Πόλεμος στον Λίβανο: 241 Αμερικανοί πεζοναύτες σκοτώνονται όταν εξερράγη στη Βηρυτό ένα φορτηγό γεμάτο πυρομαχικά και την ίδια μέρα γίνεται στόχος βομβιστικής επίθεσης ένα γαλλικό στρατόπεδο στο Λίβανο όπου σκοτώνονται 58 στρατιώτες.
2001 – Παρουσιάζεται για πρώτη φορά το φορητό μουσικό jukebox της εταιρείας Apple, το iPod, με κόστος 399 δολάρια, διάρκεια μπαταρίας 10 ωρών συνεχόμενης αναπαραγωγής και με σκληρό δίσκο χωρητικότητας 5 Gb. Σύμφωνα με την Apple, 1 Gb αρκεί για 250 τετράλεπτα τραγούδια κωδικοποιημένα στα 128 Kbit/s σε μορφή AAC (χρησιμοποιώντας υψηλότερη συχνότητα έγγραφης, τα τραγούδια καταλαμβάνουν περισσότερο χορό στον σκληρό δίσκο). Έτσι, το πρώτο iPod των 30GB χωρούσε έως και 1,250 τραγούδια. Η τιμή του σχολιάστηκε αρνητικά αλλά το iPod άμεσα απέκτησε πολλές πωλήσεις και γρήγορα άφησε πίσω του άλλα MP3 players της εποχής όπως το Nomad Jukebox. Η Apple έβαλε στο επάνω μέρος της συσκευής μια ασπρόμαυρη οθόνη και στο κέντρο έναν κύλινδρο πάνω στον οποίο βρίσκονταν τα τέσσερα βασικά πλήκτρα αναπαραγωγής. Ένα μοντέλο με δίσκο 10 Gb, παρουσιάστηκε από την ίδια εταιρία τον Μάρτιο της επόμενης χρονιάς. Σήμερα το iPod είναι το μεγαλύτερο σε πωλήσεις MP3 player παγκοσμίως, κατέχοντας ποσοστό 75,6% των πωλήσεων στις Η.Π.Α. και σύνολο πωλήσεων πάνω από 60 εκατομμύρια.
2003 – Η Τραγωδία του Θεάτρου της Μόσχας, στην περιοχή Dubrovka: ενώ περίπου 900 θεατές της πετυχημένης παράστασης Nord Ost βρισκόντουσαν σε διάλλειμα και περίμεναν να ξεκινήσει το δεύτερο της μέρος, οπλισμένοι κατέλαβαν τη σκηνή. Αρχικά οι περισσότεροι είχαν πιστέψει ότι πρόκειται για σκηνή του έργου μέχρι που αντιλήφθηκαν ότι 22 Τσετσένοι άνδρες και 19 γυναίκες είχαν καταλάβει ολόκληρο το θέατρο απειλώντας με μακελειό αν δεν έφευγαν τα ρωσικά στρατεύματα από την περιοχή τους. 90 άνθρωποι κατάφεραν να ξεφύγουν και να ειδοποιήσουν τις αρχές. Οι τρομοκράτες είχαν τοποθετήσει βόμβες σε όλο το θέατρο έτοιμες να εκραγούν. Στον ρωσικό στρατό ήχησε συναγερμός, ενώ τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μετέδιδαν την ομηρεία από λεπτό προς λεπτό. Για τρεις ημέρες ολόκληρος ο κόσμος είχε στρέψει το βλέμμα του στο θέατρο της Μόσχας για να δει ποια θα είναι το τέλος αυτού του δράματος. Ο τότε πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν προσπάθησε με το στρατό να συντάξει σχέδιο δράσης αλλά όσο οι ώρες και οι ημέρες περνούσαν τόσο τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο και πολλοί όμηροι δολοφονόντουσαν από τους αδίστακτους τρομοκράτες. Μετά από τρεις ημέρες (και αφού όλες οι διαπραγματεύσεις με τους Τσετσένους είχαν ναυαγήσει) ο ρωσικός στρατός απελευθέρωσε κατ’ εντολή του Βλαντιμίρ Πούτιν στο χώρο του θεάτρου ένα δηλητηριώδες αέριο (;;;). Το αποτέλεσμα ήταν 170 νεκροί στο σύνολο από τους οποίους 130 όμηροι και 700 τραυματίες. Οι περισσότεροι πέθαναν όχι από τα πυρά που ανταλλάχθησαν αλλά από το αέριο…
2011 – Iσχυρός σεισμός μεγέθους 7,2 ρίχτερ χτυπά την επαρχία Van της Τουρκίας, σκοτώνοντας 582 ανθρώπους και τραυματίζοντας χιλιάδες.
Συλλογή γεγονότων, έρευνα και παρουσίαση: Νίκος Βασάρας
(https://www.facebook.com/nicosvasaras)
Ως βάση πληροφοριών χρησιμοποιούνται λήμματα από τη Βικιπαίδεια όχι όμως αυτούσια, κατά κανόνα. Αναδημοσίευση του άρθρου ή μέρους χωρίς την αναγραφή της πηγής ή παραπομπής σ' αυτήν, θα έχει ως αποτέλεσμα ο/η δράστης με σύντομες νομικές διαδικασίες να κάνει παρέα στη Σταμάτη…