Νέα κόντρα μεταξύ της ιταλικής (ιδιωτικής) ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε και του (κρατικού) ΟΣΕ, ξέσπασε τη Δευτέρα, αυτή τη φορά με αφορμή το πρόβλημα που παρουσιάσθηκε την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο στην ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου, που είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση δρομολογίων κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.
Τα δρομολόγια των τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, όπως και αυτά του Προαστιακού Θεσσαλονίκης, πλέον πραγματοποιούνται κανονικά, μετά την πλήρη αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης.
Ωστόσο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έσπευσε να τονίσει ότι η ευθύνη για την ομαλή λειτουργία του δικτύου ανήκει αποκλειστικά στο Διαχειριστή της Υποδομής, ΟΣΕ Α.Ε, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο η ιταλική εταιρεία να ζητήσει αποζημιώσεις.
Η πλήρης αποκατάσταση του προβλήματος στην ηλεκτροκίνηση, που παρουσιάστηκε την Παρασκευή 14/09/2018 στο τμήμα Παλιαοφάρσαλου – Κατερίνης, με αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις σε ορισμένα δρομολόγια, επήλθε, σύμφωνα πάντα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Σάββατο 15/09/2018 και ώρα 16:00.
Σημειώνεται, ότι πλέον σε περιπτώσεις καθυστερήσεων, καταβάλλονται αποζημιώσεις και στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών, σε εφαρμογή των ευρωπαϊκών και εθνικών κανονισμών. Οι αποζημιώσεις ανέρχονται στο 25% του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών, στο 50% του κομίστρου για καθυστέρηση 120 έως 179 λεπτών, στο 100% του κομίστρου για καθυστέρηση 180 λεπτών και άνω. Ωστόσο, τα χρήματα δεν δίνονται μετρητοίς, αλλά καλύπτονται με εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τι απαντά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το «Ασημένιο Βέλος»
Απάντηση σε σειρά δημοσιευμάτων έδωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσον αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα υποστηρίξει το «Ασημένιο Βέλος», που παρουσιάστηκε ανήμερα των εγκαινίων της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη.
Όπως επισημαίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «το τραίνο (ETR 480) ήρθε στην Ελλάδα προκειμένου να εκτελέσει δοκιμαστικά δρομολόγια επί του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου. Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παρουσίαση του συρμού στη ΔΕΘ ελήφθη στο πλαίσιο της επικείμενης αναβάθμισης των υπηρεσιών της εταιρείας, που θα υλοποιηθεί με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Εξάλλου, οι καινοτομίες και εξαγγελίες μελλοντικών προϊόντων και υπηρεσιών είθισται να γίνονται στο πλαίσιο κλαδικών ή γενικών εκθέσεων».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαιώνει μάλιστα ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα πληρεί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. «Επίσης, σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του συρμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει ότι ουδεμία «έκπτωση» πρόκειται να κάνει σε αυτές τις υπηρεσίες, που οι καλεσμένοι μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Στόχος μας παραμένει να γίνει το τραίνο «Πρώτη Επιλογή» στη μετακίνηση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και είμαστε απαρέγκλιτα προσηλωμένοι στον στόχο αυτόν», καταλήγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πηγές: http://www.tanea.gr/2018/09/17/economy/economy-greece/kontra-ksespase-anamesa-stin-idiotiki-trainose-kai-ton-kratiko-ose/ και http://www.thessnews.gr/article/102856/ti-apanta-i-trainose-gia-to-asimenio-belos-