Απλές και πρακτικές συμβουλές που θα αποφορτίσουν τους υποψηφίους λίγες ώρες πριν από τις Πανελλήνιες 2022 και κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
Πρεμιέρα αύριο για τις Πανελλήνιες 2022, με τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ να παίρνουν πρώτοι τη σκυτάλη και να διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά. Την Παρασκευή 3 Ιουνίου αρχίζουν οι Πανελλήνιες για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων που εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Το TheTOC σε συνεργασία με τον “Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς”, θα δημοσιεύει τα θέματα και τις απαντήσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων 2022. Λίγες ώρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, καταγράψαμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές για να ανταπεξέλθουν οι υποψήφιοι στη δοκιμασία των Πανελλαδικών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Καταρχάς, πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι το υγειονομικό πρωτόκολλο Covid19 που θα ισχύσει στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους είναι η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των Εξεταστικών Κέντρων.
Το μυστικό είναι οι υποψήφιοι να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις σκεπτόμενοι θετικά, κάτι που είναι βέβαιο ότι βοηθά να αντιμετωπίζουμε κάθε δυσκολία στη ζωή μας με αισιοδοξία, πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα.
Αν θέλουμε, λοιπόν, να καταγράψουμε και να συνοψίσουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, μπορούμε να αναφέρουμε τις εξής:
Πριν από τις εξετάσεις
- Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι ΠανελλήνιεςΕξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, έχοντας ξεχάσει πόσες εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.
- Οι επιδόσεις δεν είναι “ή του ύψους ή του βάθους”. Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες, αρκεί να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας για να υπερβούμε τον πήχη της Ε.Β.Ε.
- Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε μικροί προφήτες με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον! Σκεπτόμαστε θετικά! Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον μαζί με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
- Αρνητικές σκέψεις, όπως “δεν θα τα καταφέρω”, εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως “θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια”, “οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες”, μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.
- Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για “SOS” θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
- Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
- Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.
Κατά τη διάρκεια της τρίωρης δοκιμασίας
- Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
– Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
– Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
– Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
– Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
– Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
– Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης (όχι smartwatch)
- Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
- Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
- Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
- Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να “καθαρίσει” το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
- Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
- Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
- Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
- Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
- Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
- Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
- Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
- Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
- Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης! Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
- Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα και διαγράφουμε τα συναισθήματά μας μετά το τέλος της εξέτασης.

ΠΗΓΗ: www.thetoc.gr